indiaas roerbakgerecht van kip en prei

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

indiaas roerbakgerecht van kip en prei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-03 16:15

Hoofdgerecht voor 4 personen
Bereidingstijd: circa 15 minuten

* 400 g (basmati) rijst * 500 g kipfilet * 2 eetl. maïzena * 3 theel. (indiaas) kerriepoeder * 2 theel. gemberpoeder (djahe) * 4 prei * 2-3 eetl limoen- of citroensap * 4 tomaten * 2 theel. currypasta * 4 eetl. cashewnoten

Voor de garnering:
* takje koriander of peterselie

Kook de rijst volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking gaar. Dep de kipfilet droog met keukenpapier en snijd hem in smalle repen. Bestrooi de kipreepjes met de maïzena, kerrie- en gemberpoeder. Maak de prei schoon en snijd ze in ringen. Verhit de wok, wadjan of royale braadpan, voeg vervolgens de olie toe en bak de kipreepjes rondom bruin. Voeg de prei toe en bak deze goed mee. Schenk het limoen- of citroensap erbij en breng dit aan de kook. Doe de in parten gesneden tomaten met de currypasta erbij en laat het gerecht in 3-5 minuten gaar worden. Voeg de laatste halve minuut de cashewnoten toe en warm deze even goed door. Garneer met de koriander of peterselie. Serveer het gerecht direct met de gekookte rijst.

erg lekker Kwijl

enid

Berichten: 1352
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 16:09

ahhh lekkuuuurr dat gaak zeker proberen!
dat er noig niemand op dit topic gereageerd heeft!??
Lachen

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 17:48

Dat klinkt echt lekker! Tong uitsteken

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 22:19

Morgen ga ik het proberen... ik laat wel weten hoe het is geworden! Ik ben altijd gek op nieuwe dingen, dan eet je nog eens wat anders....