Leuke ideeën buffet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Leuke ideeën buffet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:32

bouef bourbignon (hoop dat ik het goed schrijf). Klinkt duur maar het zijn gewoon kleine stukjes biefstuk met een bepaalde saus. Het recept is vast wel op internet te vinden. Je zou ook broodjes warme beenham met honing-mosterd saus kunnen doen. Het lijkt allemaal erg ingewikkeld maar is vrij simpel. Serveer als groenten wat sperziebonen bij en/of doperwtjes/worteltjes.
Aardappel anders is ook een aanradertje.
Maak ook een fruitsalade.
Kaasplankje doet het momenteel ook erg goed. Leg er bijv. een harde, zachte en schimmelkaas neer.

Voor een goed ogend buffet is het heel belangrijk de juiste kleuren bij elkaar te kiezen. Dit kan ervoor zorgen dat het er aantrekkelijk uit ziet of dat het helemaal niks is. Kleuren moet je kruisen. Voorbeeldje: we hebben een vierkant bord en we hebben wortels en sperziebonen. Je legt linksboven en rechtsonder de wortels en rechtsboven en linksonder de sperziebonen. Dat is een van de gouden buffetregels, dit keer toegepast op een bord.

Kijk zo heb ik dus toch nog iets aan mijn horeca-school


fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Leuke ideeën buffet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:29

Kijk in dat geval... Waarom vraag je de koks niet of zij nog ideeen hebben? Ze weten wat ze kunnen en wat haalbaar is dus dat is vrij makkelijk.

Misschien als voorafje een cocktail of amuse?

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Leuke ideeën buffet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:46

"Gewone mensen" denken inderdaad vaker over simpel te maken gerechten. Maarre, jij hebt toch meer te zeggen dan de koks? Waarom vertel je ze dan niet dat je juist simpele, makkelijk te maken gerechten wilt (argument: kunnen zij ook eerder naar huis ) Of heb je dat al geprobeerd?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 52 bezoekers