lekker recept voor lasagne/lasagna?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

lekker recept voor lasagne/lasagna?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-03 16:20

Heeft iemand een lekker recept, want sommige soorten vind ik echt ranzig en andere weer heel lekker?
Ik heb het nog nooit zelf gemaakt, maar bijvoorbeeld het AH wereldgerechten pak van lasagne vind ik zoooooo vies (smaakt naar plastic) en een andere soort, even goed met een pakje saus en kant en klare bladeren is weer errug lekker.
Wat kan je er zelf nog allemaal doorgooien bijvoorbeeld? En hoe maken jullie het?

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 16:46

Ik pak altijd een pak van die bladeren en een pak bechamelsaus en verder van alles waar ik maar zin in heb. Bijvoorbeeld: veel groenten, brocoli, boontjes, paprika, ui, prei, champignons enzo. Die lekker aanbakken, met lekkere kruiden, bijvoorbeeld italiaanse kruiden. Dan de schaal om en om met groentenmengsel en deegplakken bedekken. Op de bovenste laag deeg de bechamelsaus en dan kaas en klaar.

Of, met gehakt en tomaten, paprika, ui, courgette en andere dingen die je lekker lijken. Ook kruiden naar smaak en dan hetzelfde rideltje als hierboven.

Of, in plaats van gehakt een laagje met spekjes doen. Niet teveel, want dan wordt het erg zout! En de rest dus met groenten waar je zin in hebt.

Echt een recept is het niet, maar een beetje zelf nadenken kan geen kwaad, toch? Knipoog

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-03 19:12

het klinkt allemaal superlekker!!! Bedankt

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 14:33

ga ik ook eens proberen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 15:28

Ik maak het het liefst met Honig lasagnebladen en een pakje Lasagnesaus van Honig (geen bechamel, dat lust ik niet). Gehakt rullen, grote zak soepgroenten + half bakje champignons (in plakjes) erdoor, paar flinke tenen knoflook, aardig wat verse zwarte peper en een desertlepel sambal.
Yummmmmmmmm!!!

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 17:36

Spinazielasagne met mozzarella is ook zo lekker.
Gewoon van Honig lasagnebladen en een pakje lasagne saus en spinazie, gehakt, en een bolletje mozzarella kaas.
Spinazie warm laten worden in een pannetje en het gehakt rullen.
Begin in de ovenschaal met de sauce en daar over de spinazie en dan de bladen zo ga je door tot de bovenkant en dan leg je de in plakjes gesneden mozzarella kaas er op en dan in de oven.
Verder kruid ik het gehakt altijd lekker en ik doe er ook altijd veel knoflook bij Vingers aflikken .
Tja en verder probeer ik altijd wel wat nieuws te verzinnen iets appart.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 17:41

Ik doe er altijd stukjes ananas door, succes verzekerd!
(behalve als je eters niet van ananas houden natuurlijk Haha!)

Mijn recept:

- pakje 'golfplatenlasagna' (dus met die ribbels)
--> ik heb het liefst de groene, maar doe ook wel eens gemengd
- flinke pot pastasaus
- zak roerbakgroenten (ongeveer 300 gram)
- gehakt
- potje mais
- blikje ananasstukjes
- zakje geraspte kaas
- peper, zout & kruiden

Gehakt bakken, groentes en mais erbij, saus erbij, door laten koken, peper/zout/kruiden erbij en dan de ananas er nog bij. Goed roeren, schaal invetten en dan laagjes bouwen van bladen en sausprut. Op het laatst nog even een zakje geraspte kaas erover, in de oven en klaar is Klara.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 15:46

je hebt van die rode pakken waar al blaadjes, saus enzo inzit. Ik geloof van knorr? Maar goed, ik doe er ook altijd allerlei groentes door, zoals champignons en prei. Aanrader is een deel van het water voor de saus te vervangen door rode wijn, heerlijk!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 18:56

vegetarische lasagne met andijvie:
bestanddelen
geblancheerde andijvie
bechamelsaus met roomkaas
bechamelsaus met geraspte kaas
plakjes tomaat
gefruite uitjes
tomatensaus met provencaalse kruiden
lasagnebladen

in volgorde die ik zo uit mijn hoofd niet weet in ovenschaal en een half uurtje op 175 graden. Jum!

ALs je het precies wil weten hoor ik het wel.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 07:06

Zelf de ingredienten bij elkaar sprokkelen, dus niet zo'n standaardpakje! en dan als variatietip met champignons, courgette, aubergine. Maar ook met ananasstukjes erdoorheen is erg smakelijk en fris! En natuurlijk serveren met verse basilicum!

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 11:01