Paardenrecepten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Paardenrecepten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-03 18:47

Hier wat leuke paardenrecepten

Paardenkoekjes

Nodig voor ongeveer 12 koekjes

· 200 gr volkorentarwebloem
· 150 gr volkorenhavervlokken
· 225 gr stroop (of meer)
· paarden muesli naar keuze (zoveel als jij wil)


Hoe maak je het:
Meng het volkorentarwebloem, de havervlokken en de stroop tot deeg. Verwarm de oven voor op 180 graden. Als het deeg bij het kneden te stevig is doe er dan een beetje water bij, is het te zacht doe er dan nog wat meel bij. Doe het deeg in kleine vormpjes en doe ze in de oven. Bak de koekjes in ongeveer 10 min tot het hard en goudbruin is. Bewaar de koekjes voor het voeren een paar dagen in blik. Ik doe er ook altijd wat muesli bij of andere dingen.


Koolsurprise

Wat heb je nodig:

· een witte of een rode kool
· allemaal dingen die je paard lekker vind bijv. paardenmuesli, appels, wortels, brood, pepermuntjes, suikerklontjes, zemelen, haver of maïs.

Hoe maak je het

Was de kool en snij aan de bovenkant een plak eraf. Probeer voorzichtig of je met een mes de kool kan uithollen. Als de kool is uitgehold vul je het gat met de dingen die je paard lekker vind. Doe de bovenkant van de kool er weer op zodat er niks meer kan uitvallen.


Veel plezier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 12:39

Hihi, mijn paard is net zo blij als ik alle ingredienten los in haar bak knetter. Scheelt weer een hoop tijd *LOL* *LOL* *LOL*

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 12:44

even bakken in wat roomboter, beide kanten en serveren met gekookte worteltjes Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 01:17

Sonja schreef:
Hihi, mijn paard is net zo blij als ik alle ingredienten los in haar bak knetter. Scheelt weer een hoop tijd *LOL* *LOL* *LOL*


Hahahaha.....ja dat was ook mijn eerste gedachte ja. *LOL* *LOL* *LOL* Denk dat een paard het jammer genoeg niet echt kan waarderen (al die moeite en energie).

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 03:31

Tja ... als koken je hobby is, veel tijd en ook nog een paar centen over hebt... het paard zal het vast wel lekker vinden Knipoog

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 20:06

ach dit zijn recepten van vroeger en toen was ik nog klein he en dan besteed je heel veel tijd aan zulke dingen voor je pony. Hij was er altijd erg blij mee hoor Vingers aflikken Vork Pling
De koekjes zijn niet zo moeilijk je kwakt het gewoon bij elkaar en je doet het in een koekjesblik en in de oven.