Gourmet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Gourmet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-02 14:19

We gaan met Oudejaarsavond met z'n 13-en gourmetten...

Het vlees bestellen voor 13 was geen probleem...
Maar kheb geen idee welke hoeveelheden van groenten er gekocht moeten worden ???
-sla, tomaat, eieren, komkommer, paprika, champignons, ajuin, aardappelen, wortelen... maar hoeveel???

Als iemand hier meer ervaring mee heeft, hoor ik graag iets van aantallen want we willen natuurlijk geen berg overschot of een hoop tekort hebben Haha!

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 14:26

Sorry, geen ervaring met zulke grote groepen mensen. Maar wat ook altijd lekker is erbij is stokbrood en pannekoekenbeslag. Meestal gourmet ik met 4 a 5 mensen en ook dan hebben we over, maar dat maakt nooit zo veel uit, want dan eten we dat de volgende dag gewoon op.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 15:33

Tja, dat is erg lastig, maar misschien kun je uitgaan van de hoeveelheden groenten die je per dag binnen hoort te krijgen p.p. (200gr, dacht ik). En dan afhankelijk van hoe je courmet (ben er achter dat iedereen dat anders doet) meer of minder nemen. Wij thuis laten alle groentes altijd heel zodat iedereen zelf moet snijden en dan is het dus niet zo erg als er wat over blijft. Bij Bart thuis wordt alles altijd van tevoren gesneden, en dan is het minder handig als er spullen overblijven. Nou ja, je kunt daarvan natuurlijk een macaronie-saus maken en dat probleem is dan ook opgelost.