Tips gevraagd: gezonde voeding

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Tips gevraagd: gezonde voeding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-02 12:36

Ik voel me al een hele tijd (om precies te zijn 4 jaar) erg moe.
Heb al tig keer bloed laten prikken en ben overal op getest, alles is lichamelijk in orde.

Was die onzekerheid een beetje zat en wil toch eens de oorzaak vinden, dus ben vanmorgen weer eens bij de dokter langs geweest.

We zijn het nu aan de kant van de voeding aan het bekijken.
Ze vertelde mij dat verkeerde suikers voor energieafnamen zorgen en dat je je daardoor ook erg moe kunt voelen.

Ik moet nu 3 weken lang een soort van dieet volgen waarbij ik dus geen suikers mag en zo weinig mogelijk vet, dus alles moet of mager zijn of halfvol.
Ik moet een dagschema maken van wat ik eet (dus 3 maaltijden) en me hieraan houden.

Nu gaan we kijken of ik me na die drie weken beter voel of niet.

Maar nu wilde ik graag van jullie weten of jullie tips hebben wat ik het beste kan eten.

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10


Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-02 12:54

Mayo schreef:
Daarnaast probeer eens vitamine B of van Supradyn Multivitamine, daar zit een hoop energie in, ik merkte met een paar dagen al verschil. Het kost wel wat, maar je doet er flink lang mee.


Supradyn heb ik ook een tijdje (3 maanden) gebruikt op aanraden van de stalhouder (die is zelf ook vaak moe), maar het heeft bij mij helemaal niet geholpen. Ik merkte geen verschil.

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10


Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-02 16:38

Thanks voor de tip.

Nou ja, ik ga eerst op doktersadvies eens 3 weken volhouden gezond te eten (want mijn dagelijkse eetpatroon is ook niet altijd om over naar huis te schrijven Lips are sealed ).

En als dat helemaal niet helpt ga ik aan de vitaminepillen...

Maar...heeft er iemand nog tips voor mijn ontbijt, lunch, en avondeten.
Wat kan ik nou het beste eten?

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-02 22:00

Thanks voor jullie tips!

Ik let nu erg op hoeveelheden suikers en op vet.
Tuurlijk mag vet wel, maar niet teveel, net als met suikers.

Wat ik zoal eet op een dag:

's ochtends:
- 2 volkoren beschuitjes met kaas
- bakje halfvolle vruchtenyoghurt
- glas jus d'orange
- 1 sultana start

's middags:
- volkorenpistolet met kipfilet
- flesje (0,5 liter) vruchtensap

's avonds:
Is verschillend, maar vooral veel groente en als toetje een bakje halfvolle vruchtenyoghurt.

Voor dat ik ga slapen heb ik altijd een heel hongerig gevoel, dus eet ik ongeveer een uurtje voordat ik ga slapen nog een beschuitje met kaas, of een bakje vruchtenyoghurt.

Chocolade en koekjes en chips laat ik nu staan. (is wel errug moeilijk)
Maar ik hou het vol! Party!!

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Orchideee, SentiBot en 8 bezoekers