Slankrecepten.2.Hete kip met Cashewnoten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bokt-Diet

Berichten: 76
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Big Bokt States

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-01 14:35

Omschrijving Recept uit AH-kookboek, Slank: p.p. 360 kcal, eiwit 28 g, vet 21 g, koolhydraten 13 g
Aantal personen 4
keuken -
Techniek Wokken
Smaak Anders
Soort gerecht Hoofdgerecht
Hoofdingredient Kip/gevogelte
In combinatie met N.v.t.
Bereidingstijd 20-30 minuten
Ingredienten 400 gr kipfilet, *zout, *1 rode paprika, *ca. 1 cm. gemberwortel, *2 rode pepers, *1 bosuitje, *75 gr cashewnoten, *1 eiwit, *2 el maizena, *4 el olie, *1 tl suiker, *1 el medium sherry
Hulpmiddelen wok
Voorbereiding Kipfilet in blokjes, paprika in ruitjes snijden, pepers in ringetjes, bosuitje in ringetjes, cashewnoten in droge koekenpan roosteren. Eiwit met vork loskloppen.
Bereidingswijze Kip bestrooien met wat zout. Blokjes door eiwit halen en vervolgens door maizena. Olie in wok verhitten en kip al omscheppend bakken tot kipvlees wit van kleur is. Uit pan nemen en paprika, pepers, bosui en gember in de pan ca. 1 minuut roerbakken. Bestrooien met zout en suiker. Blokjes kip en sherry toevoegen, ca. 1 minuut meeverwarmen. Cashewnoten over de kip strooien.
Vingers aflikken

Kitty

Berichten: 7699
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 14:53

Hmmm... deze lijkt mij wel lekker!

Ik maak trouwens wel vaker kip met cashewnoten en rijst. Gesnipperd uitje erdoor, beetje bieslook, beetje kerriepoeder, een paar ringetjes prei, twee tomaten erdoor... is echt heel lekker!!! Kwijl

Eet smakelijk Vork

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 15:44

Mmm ziet er wel smakelijk uit.
Misschien een nieuw onderschrift voor Kitty: niet bokken, lekker wokken Tong uitsteken

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Slankrecepten.2.Hete kip met Cashewnoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 13:15

Ohoh, heb ik me opgegeven om dit te maken voor het testrecept, heb ik geen sherry in huis. Om voor 1 eetlepen nou een fles te kopen die daarna nooit gedronken gaat worden vind ik niet zo'n goed plan. Heeft iemand een idee waar je dat door kunt vervangen?

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: Slankrecepten.2.Hete kip met Cashewnoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 17:17

Van die Chinese kookwijn uit de toko. MAar of je dát nou zoveel gebruikt...

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Re: Slankrecepten.2.Hete kip met Cashewnoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 13:26

maar waar serveer je het mee?
rijst? mie? sla?

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Slankrecepten.2.Hete kip met Cashewnoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 16:07

Ik heb er notenrijst naast geserveerd en dat was lekker (ware het net dat die een klein beetje te lang gekookt had, maar dat is mijn fout ), maar gewone rijst kan ook prima. Mie zou denk ik ook smakelijk zijn en dan lekker in een kommetje en met stokjes eten.
Ik heb er ook een salade naast geserveerd vanwege de hoeveelheid groenten, maar ik ben daar nog niet helemaal over uit wat ik er van vindt. Misschien een salade als voorgerecht voor de groentes? Dat is wellicht een goede optie.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Slankrecepten.2.Hete kip met Cashewnoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:28

Ik had er komkommer/knoflook/turkse yoghurt salade bij. Best lekker en verfrissend naast de scherpte van het gerecht.