Zuurkool minder zuur maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Zuurkool minder zuur maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-02 12:12

Ik hou van zuurkool, lekker met uitgebakken spekjes en worstjes er bij. Soms ook een speklapje met cayennepeper. Voor de worstjes wip ik even de grens over want in Belgie hebben ze van die lekkere chipolata worstjes (kalf x varken) of luikse worsten.mmmm
Maar manlief houdt niet van zuurkool vind hij te zuur. Dus haal ik mijn portie eruit en door de rest meng ik een gepureerde banaan. Mijn groentevrouwtje zei ananas, maar dat is ook vrij rins. Met banaan gaat het prima en is zijn zuurkool niet zuur meer. Kunnen we toch gezellig samen zuurkool eten. Ik vertelde het aan een buurmeisje, die had er nog nooit van gehoord en hetzelfde probleem. Dus misschien heeft iemand er wat aan

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 18:22

Mmm ik geloof dat je het minder zuur kan maken door het heel goed te wassen van te voren...?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-02 19:10

Ja maar ik wil het wel zuur hebben dan moet ik dus twee porties koken.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 19:20

Mandarijntjes uit blik of ananas erbij doen na het koken

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 22:18

Voordat je aardappelen en zuurkool door elkaar mengt de aardappelen pureren met volle melk, maakt het geheel wat romiger en minder zuur maar toch ècht zuurkoolstamp. Zuurkool is trouwens ook héél lekker met saucijzen die je met de zuurkool zachtjes meekookt, en dan met lekkere Riesling, mmmmmm Lachen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 21:20

Hee, ik wilde ook net zeggen dat je het dan met wat melk moet koken. Gewoon een scheut melk erbij en koken maar. Het ruikt dan ook meteen wat minder ranzig (goh, zou ik zelf niet van zuurkool houden?!?)

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:58

als je de ene portie een beetje afspoelt met water (weinig hoor, anders zit je gewoon witte kool zonder smaak te eten) en de andere niet, dan is het probleem toch opgelost? en ik maak de zuurkool altijd warm in de magnetron. werkt ook heel goed.