Het nieuws is al wat ouder, maar ik had het tijdschrift nog niet eerder kunnen lezen. In het tijdschrift Resource van Wageningen UR (april, 2012) las ik dat het eerste Nederlandse insectenkookboek uitgekomen is. Zo nieuwsgierig als ik ben, heb ik op het internet aardig wat recepten gevonden maar ook een raar gevoel in mijn maag. Zouden jullie de stap durven te nemen om insecten in je eten te verwerken?
Ja hoor In Brussel kan je ze kopen, en sprinkhanen zijn écht nog wel lekker. Ik hoop dat het binnenkort wat populairder wordt, dan is het gemakkelijker te krijgen. Ik als vegetariër vind het ook wel een goed alternatief voor vlees (of zeg ik nu slechte anti-vegi dingen )
Ik heb geen idee hoe die dieren 'gefokt' worden...
moonfish13
Geplaatst: 14-06-12 18:19
Geef me een recept, en ik wil het best testen. Ik wil alleen wel weten hoe die dingen gekweekt worden en of je gewoon bij een voedseldierenleverancier kan bestellen.
In België worden ze echt verkocht in een winkel met eten voor mensen gewoon zoals je vlees koopt ofzo. Wel niet overal hoor. Tjah, gekweekt. Bij ons op de universiteit worden sprinkhanen in een kamer met grote 'volières' gekweekt, ze produceren echt heel snel.