Recepten quinoa (ervaringen)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tatjanaa

Recepten quinoa (ervaringen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 13:50

Goedemiddag!

Laatst heeft een huisgenoten van mij quinoa gegeten en vond dit erg lekker. De laatste tijd las ik er meer over en wil het blijkt erg gezond te zijn. Ik ben dus opzoek gegaan naar recepten, maar zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer...

Wie heeft er een lekker recept of kan mij er 1 aanbevelen? Het liefst voor avondeten, maar ontbijt mag ook. In het andere toppic heb ik even gekeken, maar werd niet veel wijzer. Verder eet ik qua vlees en groente vrijwel alles. Soja en amandelmelk vind ik niks, net al cocosproducten.

Wie o wie kan mij verblijen met een recept :D

Maartje_M

Re: Recepten quinoa (ervaringen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:16

In de allerhande stond deze of vorige maand een recept dat mij erg lekker in de oren klonk. Ik heb het nog niet gemaakt, maar hij ligt hier nog wel op de stapel. http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/ ... ?rq=quinoa
Daar staan trouwens nog wel wat meer dingetjes op.
Ik eet het zelf als rijstvervanger, dus ook gewoon in wokgerecthen bijvoorbeeld.

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:10

Mijn moeder is nu quinoa salade aan het maken. In de AH hingen er van die receptenkaartjes waar deze ook tussen zat. :)

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:23

Mmm quinoa :9

Ik ontbijt graag met quinoa, appel, rozijntjes en kaneel (je kan hier ook banaan doorheen doen). Ook een salade van quinoa, veldsla, avocado, cherrytomaatjes, geitenkaas, walnoot en een balsamico-dressing is hier favoriet! Je kan ook tomaten of paprika vullen met quinoa en bijvoorbeeld gehakt, champignons, en feta of geitenkaas. Je kan hier eigelijk vanalles doorheen doen omdat de smaak redelijk neutraal is. Ideaal!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:26

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 00:34

xSwanHeart schreef:
Ik heb laatst de vegetarische versie van deze salade gemaakt: http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/ ... ?rq=quinoa
Vond 'm errug lekker! :9

Die had mijn zus ook een keer gemaakt en die vond hem ook zeer goed gelukt! Zelf wil ik hem ook nog een keer maken of eventueel een ander gerecht met quinoa. In de Allerhande staan geloof ik een aantal lekkere gerechtjes!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 00:45

Vraag Mri! Zij is echt opperhoofd als het gaat om quinoasalade met veldsla, pijnboonpitjes, granaatappelpitjes, limoen, en ik weet zo niet eens wat er ze er zelf altijd van maakt. Heb zelf meestal variaties op haar basisrecept :j

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:25

Ik heb toevallig vorige week een topic hierover geopend!

Quinoa recepten/variaties

Daar kreeg ik deze site als tip, daar staat een receptenboekje op met erg lekkere dingen erin!

Ik eet het tegenwoordig ook als ontbijt :9 met amandel/soja melk.

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:06

Ik maak het altijd met gebakken paprikareepjes, gebakken courgetteblokjes, rauwe schijfjes rode ui, fetablokjes, zongedroogde tomaatjes, stukjes komkommer en olijven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:08

Ik had laatst snijbonen gemengd met spiegelei en quinoa-graan gegeten. Vond het heeeeeeeeeeel lekker :D

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 13:42

Jasmijn_ schreef:
Ik maak het altijd met gebakken paprikareepjes, gebakken courgetteblokjes, rauwe schijfjes rode ui, fetablokjes, zongedroogde tomaatjes, stukjes komkommer en olijven :)

Dat klinkt lekker! Ga ik zeker uitproberen :j