Een dag later merkte ik al verdikkingen op bij de lymfeklieren, maar het stelde nog niet veel voor. Ik dacht eigenlijk dat hij weer goed was gaan eten en dat het door het vele grashappen wat dikker was. Een dag later was de plek groter en vooral harder. Toen heb ik de dierenarts er bij gehaald en hij heeft metacam gekregen. Dat was afgelopen dinsdag. De metacam is nu op, hij heeft vandaag het laatste gehad, alleen het abces is nog niet gebarsten en het lijkt er ook nog niet op dat dit binnenkort gaat gebeuren... Ik temperatuur hem nu en probeer hem zo in de gaten te houden. Twee dagen geleden had hij nog een keer 39.9 maar gister 37.5 en vandaag zat hij weer op 38.4. Ik heb de dierenarts gebeld en die zei het nog maar even aan te kijken.
Nou heb ik een paar vragen. Zijn er meer mensen waarbij de droes zo bleef slepen en maar niet door wilde breken? Zijn er mensen met ervaring met metacam bij droes en is het belangrijk dat ik dat nu blijf geven (en dus weer nieuwe haal morgen)? Ik heb ook wel eens gelezen over de mogelijkheid van het naar binnen openknappen van het abces, is die kans reeel? Ik vind het namelijk aan de buitenkant nog erg hard voelen, en niet alsof het vlak onder de huid zit.
). Heeft het bij je merrie lang geduurd voor het openbrak? Bij alle andere paarden hier gaat het veel sneller dan bij Yngvar namelijk!