Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
quintusgl schreef:Ben even 2 dagenweg geweest, maar bedankt voor jullie reacties! Het is eenschimmelinfectie en niet zo'n kleine ook. Hij heeft heel veel grote ronde plekken waarvan ik eerst huid en haar vanaf moet halen voor het wassen met Imaverol (hoop dat dat helpt met zoveel, zie het elke dag meer worden). Exceemdeken af gedaan omdat de veearts aangaf dat je het moet zien als schimmel in kelders, die leven ook goed op vochtige donkere plekken. En duimen dat het droog blijft dus. Zelf schijnt Bix er geen last van te hebben. Hij staat nu apart (best sneu, want hij staat net 4 weken in de kudde, wat best een strijd is geweest om rustig te kunnen eten zonder achterna gezeten te worden).Duimen dus maar dat het over gaat. O ja, het zit juist achter bij de billen vooral (ook een paar op de buik maar niet op de hals en 1 plekje op het hoofd.).
quintusgl schreef:Ik heb dat niet zomaar geroepen, ik heb er praktijkervaring mee. Op advies van mijn toenmalige da. (van het oude "zachte heelmeesters maken stinkende wonden"-stempel, destijds al eind 60 maar hij had er nog lol in, inmiddels is ie wel met pensioen) heb ik bijna 2 jaar terug mijn nu driejarige merrie (toen dus jaarling) op die manier behandeld, en dat werkte prima. Ze was er in no time vanaf en brandplekken heeft ze echt niet gehad. Nu had ze het ook wel veel minder erg dan jouw paard; ik kende het al van de koeien op de boerderij waar ze toen stond, dus was er heel snel bij. Maar hou je vooral aan je eigen da. vast, die heeft er veel verder voor doorgeleerd dan ik, dus dat van die brandplekken zal waarschijnlijk inderdaad best wel eens voorkomen.O ja, imaverol is idd de juiste behandeling maar NIET ONVERDUNT (zoals hier eerder geschreven) !!!! Dan krijg je een brandplek gaf de DA aan!!
EricPrast schreef:quintusgl schreef:Ik heb dat niet zomaar geroepen, ik heb er praktijkervaring mee. Op advies van mijn toenmalige da. (van het oude "zachte heelmeesters maken stinkende wonden"-stempel, destijds al eind 60 maar hij had er nog lol in, inmiddels is ie wel met pensioen) heb ik bijna 2 jaar terug mijn nu driejarige merrie (toen dus jaarling) op die manier behandeld, en dat werkte prima. Ze was er in no time vanaf en brandplekken heeft ze echt niet gehad. Nu had ze het ook wel veel minder erg dan jouw paard; ik kende het al van de koeien op de boerderij waar ze toen stond, dus was er heel snel bij. Maar hou je vooral aan je eigen da. vast, die heeft er veel verder voor doorgeleerd dan ik, dus dat van die brandplekken zal waarschijnlijk inderdaad best wel eens voorkomen.O ja, imaverol is idd de juiste behandeling maar NIET ONVERDUNT (zoals hier eerder geschreven) !!!! Dan krijg je een brandplek gaf de DA aan!!
EricPrast schreef:Ik vat het ook niet banketstaaf op, hoor. Maar dacht: zal toch ff toelichten dat ik het niet zelf verzonnen had, al was het maar om voor te zijn dat er mensen gaan reageren die het wèl banketstaaf bedoelen.