Toen ik gisteravond mijn shet ging voeren, lag hij in de wei naast zijn voederbak.
Hij staat zomer en winter 24/24u buiten, heeft wel een schuilstalletje maar gaat daar nooit in.
Heb onmiddellijk de DA gebeld en kreeg een spuit tegen de pijn. Hij hoorde weinig tot geen darmgeluiden, hebben hem gelongeerd en hem op stal gezet. Als het s morgens niet beter was moesten we hem terugbellen. Vanmorgen had hij nog steeds niet gemest en zag het er nog altijd hetzelfde uit. Hebben DA weer opgebeld, hij had opnieuw 2 spuiten gekregen met een straffere pijnstiller. S middags nog altijd geen beterschap. Weer terug gebeld, zei DA dat we hem moesten laden en gaan rondrijden..zo gezegd zo gedaan.. Nog geen beterschap en nog steeds niet gemest..
Weer teruggebeld en DA antwoordde; Je kan nog altijd naar de kliniek gaan om hem te laten opereren of hem te laten onderzoeken, daar kunnen ze meer doen maar volgens mij heeft hij geen verstopping omdat hij geen stro had gegeten

Ik was behoorlijk getrapt en besloot een andere DA op te bellen.
Verschillende DA's gebeld, de ene was in verlof, een andere was net onderweg voor een keizersnede en nog een andere had spreekuur in zijn praktijk.
Gelukkig was zijn collega wel beschikbaar en is dan uiteindelijk kunnen komen!
Vanavond dus werd hij goed onderzocht, opvoelen ging niet, maar hij had paraffine olie opgegoten en weer een dubbele pijnstiller spuit die 4u zou werken gekregen. Dit zou goed helpen en vanaf morgenvroeg zou hij terug gaan mesten. Maar helaas kwam er geen verandering in en bleef hij veel pijn hebben. Om half 12 hebben we besloten om terug DA te bellen. Hij is juist hier geweest en heeft weer pijnstiller gekregen. Nu is het afwachten tot morgenvroeg wat het gaat geven.
Dit heeft hij nog nooit meegemaakt, is de allereerste keer dat hij kolieken kreeg.
De oorzaak blijft een raadsel...
Heeft hier iemand iets gelijkaardigs meegemaakt ?
Ik vraag me af wat daar de oorzaak van kan zijn ??!!