Strepen in de vacht en haren overeind

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Strepen in de vacht en haren overeind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-03 20:54

Ik ben al een tijdje aan het tobben met Razinda. Ze is steeds niet helemaal lekker, heeft geen looplust, ze lag veel. De laatste weken lijkt er verbetering te zijn, ze krijgt homeopathische medicijnen (via de DA), die eventuele 'gifstoffen' uit haar lichaam halen (die stoffen blijven in het lichaam zitten na bijv. narcose). Ze heeft nu meer looplust en kan enorm spetteren aan de longeerlijn, maar telkens na het rijden staan haar haren overeind. Niet van de kou want het gebeurt ook als het helemaal niet koud is (in de zomer had ze dat trouwens al). Ook zie je bij haar flanken wat strepen (soort striae). Na een minuut of 10 verdwijnt dit en is haar vacht weer normaal maar ze zit dan gewoon even letterlijk niet goed in haar vel.

Verder heeft ze heel veel jeuk, tijdens het poetsen moet ik overal krabben, ze wijst dan aan waar ik moet krabben of krabt zichzelf met haar tanden. Het is duidelijk dat het 'probleem' in haar buik/achterhand zit, van binnen. Het heeft iets te maken met hormonen, blaas, darmen, etc., die richting denk ik op en dat kwam ook uit de onderzoekjes met biosensor. Overigens is er al verschillende keren bloed onderzocht (zowel bij de DA als kliniek), mest onderzocht en zijn er andere onderzoeken gedaan, waar eigenlijk steeds niets uit komt.

Ik wil zo graag weten wat er met haar aan de hand is. Heeft iemand (Jantien?) een idee wat het kan betekenen als een paard de haren overeind heeft staan na het rijden of longeren en wat die strepen zijn? Ik maak me namelijk ontzettend ongerust. Verdrietig

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 21:15

Is je paard niet in de stress?
Mijn vorige pony had dat ook. (wist de da en ik ook niet)
Weiderust heeft bij mij geholpen.
Maar ik weet niet zeker als je paard stress heeft.
Doei,
[naam]