Foto´s van de OP van Beer *niet eng* !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 00:05

Ja, in ieder geval!! Ik krijg ook nog de video van de OP. Die wilde hij eigenlijk gisteren al klaar hebben, maar het lijkt wel of alle paarden in de omgeving kolieken aan het krijgen zijn Verdrietig ; hij had het zó druk, dat hij er nog niet toe gekomen was om het voor me op band te zetten. Nou ja... niet zo erg, dat loopt niet weg!

manzano

Berichten: 23938
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 20:52

Tjeetje, hoe is het mogelijk!!!!! Dat die maag uberhaupt zo groot heeft kunnen worden en nooit eerder (zichtbare) problemen heeft opgeleverd. Arme beer dat hij hiermee heeft rondgelopen. Had de arts enig idee hoe lang hij dit al had? Het lijkt me dat dit proces (van het "groeien" v/d maag) een aardige tijd beslaat.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 21:48

ach gut... moedig paardje heb je gehad, sterkte!

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 22:32

Hoe is dit in hemelsnaam ontstaan?

Heel veel sterkte Sterre met het verwerken van het verlies van je dierbare paardje.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 23:01

manzano"]
Had de arts enig idee hoe lang hij dit al had?
[/quote]

[quote="PeppySan schreef:
Hoe is dit in hemelsnaam ontstaan?


De DA heeft ook géén idee hoe dit onstaan is en hoe lang hij dit al heeft gehad Verward Wél was het ook voor hem onbegrijpelijk dat Beer überhaupt nog leefde...
Hij heeft de maag er uitgenomen en schoongemaakt. Een vriend van hem is pathaloog en hij hoopt dat die kan uitzoeken wat er aan de hand was! Er was in het gedeelt waar het voer zat, helemaal geen spierweefsel meer.
De vraag is dan natuurlijk ook : heeft hij dit nooit gehad, of is er iets gebeurd waardoor de maag niet verder ging met het "doorsluizen" van voedsel naar de dunne darm Verward .
Achteraf denk ik bijna dat hij dit al jaren gehad moet hebben (niet in die grootte natuurlijk!). Ik ken zijn voorbezitter goed; Het is zeker al 4 jaar geleden dat zij me belde en vroeg of haar kinderen bij mij mochten eten, zij moest naar de kliniek, want Beer had een erge koliek en moest geopereerd worden! Ze was toen relatief snel weer terug en ik vroeg meteen of het soms fout was gegaan tijdens de OP !
Bleek, dat op het moment dat ze hem het narcose middel wilden toedienen, hij weer helemaal "fit" was Verward en een OP dan ook niet meer nodig was. Ik denk dat zijn maag daar al groot was en op de darm drukte. Misschien dat hij door de rit naar de kliniek (overgens niet dezelfde kliniek waar Beer nu geopereerd werd) weer op z´n plaats "geschud" is ?? Géén idee!!! Ik ben zelf ook wel erg benieuwd hoe dit heeft kunnen gebeuren/ontstaan is!!
Beer was wél erg koliek gevoelig (Já, geen wonder, achteraf gezien Verdrietig !). We hebben al heel wat keren een DA voor hem gehad! Na verloop van tijd, hadden we altijd erg snel in de gaten als hij weer buikpijn kreeg en we hebben heel wat keren ´s nachts met hem gelopen! (De laatste keer was op kerstavond....) Hier knapte hij altijd erg van op, ik denk dat die maag door het lopen, dan weer een stukje van de darm schoof en daardoor steeds werd voorkomen dat het een "echte" koliek werd Scheve mond !
Tja... door deze OP zijn er wel heel veel puzzelstukjes op hun plaats gevallen....

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 23:57

Hoi, ik was het bazinnetje van Easy Boy (de pony met de harde bal in zijn maag). Ik wil je veel sterkte wensen, ik weet hoe je je voelt..

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 13:18

heel veel sterkte en je beer is echt een kanjer

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 20:43

Oef, dat is wel een gigantische bal zeg. Echt verschrikkelijk, dat hij nog leefde getuigd er maar weer van wat voor een superpony Beer was!!! Sterkte!

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 01:38

Wat is OP??????

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-03 01:53

orionneke schreef:
Wat is OP??????


OPeratie Knipoog !

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 13:58

Ah oke dacht zoiets maar vond de letters wazig gekozen....sorry

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 20:47

Jeetje, ik heb geen idee hoe een maag eruit hoort te zien bij een paard maar dit ziet er wel heel naar uit...

De enige goede keuze die je had kunnen maken was om hem inderdaad tijdens die operatie in te laten slapen, vind ik. Anders had hij geen leven gehad daarna, en was het de vraag geweest hoe lang hij het dan nog had volgehouden.

Wat ik me ook afvroeg: als ze dit eerder hadden ontdekt, hadden ze er dan iets aan kunnen doen? Bijvoorbeeld toen de maag 20 liter was, dus 2x zo groot. En hadden ze hier eventueel achter kunnen komen, of kan dat alleen als het al te laat is, zoals bij Beer?

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-03 23:09

Jura schreef:
...Wat ik me ook afvroeg: als ze dit eerder hadden ontdekt, hadden ze er dan iets aan kunnen doen? Bijvoorbeeld toen de maag 20 liter was, dus 2x zo groot. En hadden ze hier eventueel achter kunnen komen, of kan dat alleen als het al te laat is, zoals bij Beer?


Ik heb géén idee Verward !! Ik zit zelf ook nog met een aantal vragen en als ik van de week naar de DA ga, wilde ik hem dat so-wie-so ook vragen!
Toen hij in mei z´n kaak had gebroken en de dag daarna een hele erge koliek had, heeft de DA bij de rectale onderzoeking wel "iets" links tegen de darmwand gevonden "ong. ten grootte van een tennisbal". Achteraf denken we dat dit een uitstulping van de maag is geweest.
Het lüllige is alleen, dat de maag achter de ribbenkast ligt en dus eigenlijk alleen goed te zien is als je een röntgenfoto of echo van de buik maakt (helemaal van onderen). Hij heeft altijd goed gegeten! Eigenlijk wees niets erop dat zijn problemen met de maag te maken hadden!
Als ik meer weet, zal ik het hier zeker neer zetten!!

pojack

Berichten: 554
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 08:20

Jeetje wat was die maag groot zeg, ongelofelijk. Wat een super kanjer die beer, het bewijst dat hij veel doorzettings vermogen had.
Heel veel sterkte met het verwerken van dit groote verlies.

Gwen

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 14:42

Mijn ogen werden alsmaar groter bij het bekijken van de foto's!! allemachtig wat een sterke pony was Beer zeg.....
Schrijf je alle vragen die je hebt voor de DA op een briefje? dan vergeet je in ieder geval niks.
Wat je zegt, dat de puzzelstukjes op hun plek vallen, dat kan ik me wel indenken ja.
Niet te geloven...

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 18:34

tis moedig van je om je paard in te laten slapen en ook een goede beslissing van je.. en ik weet zeker dat beer nu naar je kijkt..
maar ik had wel een vragje.
wat staat er nu op de foto 2e van boven helemaal rechts? ik heb ernaar staan kijken maar werd er niet duidelijk van (missschien moet ik een nieuwe bril??_
heel veel sterkte en vergeet niet je verliest alleen het lichaam van je paard. zijn geest is altijd in je hart te vinden. hij is pas echt overleden als je hem vergeet...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-03 22:58

jilleroo schreef:
..wat staat er nu op de foto 2e van boven helemaal rechts? ik heb ernaar staan kijken maar werd er niet duidelijk van (missschien moet ik een nieuwe bril??)


Bedoel je dat "bruine ding" ? Dat is de darm!

Ik kan het niet genoeg zeggen: Allemaal nogmaals ontzettend bedankt voor alle lieve berichten en PBs Lovers !
Morgen is het alweer een week geleden sinds de operatie en ik moet zeggen dat het nu pas echt tot me door gaat dringen Verdrietig ! Door alle gedoe er omheen, kon ik het waarschijnlijk nog niet echt beseffen Scheve mond !
Jilleroo, je hebt gelijk als je zegt, dat hij pas echt dood is, als ik hem heb vergeten! Maar dat zal niet gebeuren....