OCD...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

OCD...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 11:49

Ik wil voordat ik met Tallie serieus aan de slag ga haar helemaal na laten kijken. Kan een 'gewone' DA van bv OCD al iets constateren of wordt zoiets echt pas duidelijk op een foto?

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 13:02

volgens mij alleen via een foto maar vraag het je veearts

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 13:15

OCD is alleen met zekerheid vast te stellen op foto.
Waarom wil je haar helemaal na laten kijken?

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 14:24

gewoon, voor de zekerheid. ik heb met mn verzorgpaard zoveel ellende gehad omdat niemand naar me wilde luisteren, dat ik me voorgenomen heb om bij mn eigen paard niets aan het toeval over te laten. Dus voordat ze straks met mij rond mag gaan zeulen wil ik zeker weten dat ik op een 100% goed paard zit, snappie?

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 14:56

Verstandig om haar even goed na te laten kijken voordat je ermee aan het werk gaat. Een goede DA kan een klinische keuring eventueel uitbreiden met een paar foto's waardoor er een duidelijk beeld ontstaat en je minder kosten hebt dan bij een volledige keuring.

Nicky74
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 15:38

Het belangrijkste is wel dat als je foto's laat maken in een goede kliniek.

Ik heb vorig jaar mijn paard laten opereren aan OCD, Hij kreeg van de een op de andere dag een dikke achterknie en onze eigen DA kon niks vinden. we hebben dezelfde week foto's laten maken( Ik ben nogal een zeikerd wat betreft mijn paarden, als er wat is wordt er gelijk de DA gebeld of ik haal zelf de spullen op)Op de foto's die toen zijn gemaakt was niks te zien. zelfs mijn verzekerings DA kon er niks op zien, toch op verzoek van de verzekering de foto's doorgestuurd naar van Muiswinkel. en ja hoor......... toch OCD. bijna niet te zien!!! Op de foto's die in Emmeloord zijn genomen zag ik ook 2 kleine stukjes zitten.

dus wat dan......... Sommige paarden kunnen er oud mee worden zonder dat ze een pas kreupel eraan worden.

Ik had het geluk dat ik mijn paard tegen ziektekosten had verzekerd anders ga je toch wel twijfelen of je hem laat opereren. ( kosten € 1400) en je kan geen garantie krijgen of het goed komt.
(Bovendien is de narcose gevaarlijker dan de operatie zelf.)
dus de operatie heb ik laten uitvoeren en het resultaat is geweldig.

Ik mocht gelukkig bij de operatie zijn en bij het ontwaken van het paard. dat vond ik wel erg fijn. mijn paard was toch erg in paniek bij het ontwaken en werd gelukkig rustiger toen hij mijn stem hoorde.

Binnen 1 jaar helemaal goed en loopt nu in de M2 Party!!

die van mij heeft het waarschijnlijk gekregen door zijn groei sprint.
als 3 jarige was hij nog maar 1.72 en als 5 jarige was hij 1.86 mtr en dat is toch iets te hard gegaan.
Het paard heeft voor de operatie nooit zwaar werk hoeven te verrichten!! dus dat kon het ook niet zijn.

Vergeet niet dat de foto's maar een moment opname zijn, morgen kan het er wel zitten.!!!!!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 16:08

ik laat d'r gewoon keuren door mn DA, bij twijfel of als ze voor of na die tijd wat ontwikkeld: hup naar de foto's!
enneh een groeispurt hoef ik me denk ik geen zorgen te maken, ze groeide afgelopen jaar net aan een 1cm ofzo. Dus ik zit eigenlijk wel op die spurt te wachten, maar dan niet met zulke gevolgen Haha!

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 00:21

Voor OCD laat je gewoon knie, sprong en kogel foto's maken van de achterbenen, + die van de straalbenen, zijn ook belangrijk.

cooo

Berichten: 107
Geregistreerd: 27-10-02
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 00:41

en de voor kogels niet te vergeten. ook op de voorkant van het hoefgewricht zien we nog wel eens ocd.
Je zie OCD vaker bij grootte paarden dus we hebben goede hoop voor Talida! gr. co

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 08:41

cooo schreef:
Je zie OCD vaker bij grootte paarden dus we hebben goede hoop voor Talida! gr. co


Haha! Haha! haha ja wat dat betreft maak ik me geen zorgen, is het toch nog ergens goed voor dat ze (nog Verward )niet zo groot is