Zijn linkervoorbeen staat netjes recht maar zijn rechtervoorbeen staat echt vanaf de knie onderaan goed naar buiten.Hij staat wel recht op zijn hoef en verder heeft hij erg echt geen last van.
De eigenaar liet foto's zien als veulen zijden, hij is ermee geboren en liet een nette draf, stap en galop zien met de oortjes naar voor.
De eigenaar zei dat hij er altijd op wandeling is meegegaan en dat hij wel western gereden is maar uiteraard zijn beperkingen heeft.Reining en zware trainingen zijn niet echt aan de orde.
De eigenaar kent duidelijk wel wat van western en paarden in het geheel en leek me erg vertrouwelijk.
Nu heb ik toch zo mijn bedenkingen hierbij...Het is een blijft een slijtagepunt bij het paard ook al is hij ermee geboren!
Hij zou enkel dienen voor wandelingen en evt. recreatief een trail en pleasure wedstrijdje.Allemaal goed, maar wat als je op wandeling een boomstam tegenkomt waar je niet onder, door of rondkan en erover moet?Kan dit?Zakt hij niet door zijn been?
En op asfalt lopen?Dit is onvermijdelijk natuurlijk, geeft dit geen extra slijtage op de hoef?En hoeft hij geen speciaal beslag?En naar de toekomst toe?Hoelang gaat hij er geen last van hebben?
En misschien ver gedacht maar kan er operatief iets aan gedaan worden?Zo ja welke risico's?
Ik weet dat er nu reacties komen als 'niet kopen, er zijn zoveel paarden op de wereld' maar daar heb ik niet veel aan natuurlijk
.Dus graag ervaringen van mensen, wie heeft zulk een paard, welke beperkingen zijn er?
Uiteraard wordt hij gekeurd als ze hem alsnog zou kopen (helemaal verliefd op het paard natuurlijk) en zullen er ook foto's van de benen genomen worden.
Alvast dank