Ringworm

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Ringworm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-03 23:01

weet niet of jullie nog weten dat Omar en ik ringworm hadden......
Bij Omar is het allang weg, maar nu heb ik het zelf weer Boos!
Gelukkig heb ik de zalf nog.
Maar weeeeer niet naar Omar, voordat ik de boel weer besmet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 23:07

Hoe kom je er daar dan zelf weer aan Verward (niet stom bedoeld maar dan weet ik wat ik moet doen om het te voorlomen)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-03 23:09

Nou misschien omdat ik pas het oude deken van Omar heb weggesmeten. (dat had hij op met de ringworm. Voordat ik naar huis ging heb ik even dat deken in de container gestopt (was niet meer te maken en vreselijk vies).

Ook schijn je met een droge huid (bij dit vriesweer) vatbaarder te zijn.
Boos! Boos!

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 00:31

Bij mij werkte de zalf niet erg goed. Ik kreeg het iedere keer terug. Ik heb toen op aanraden van mijn dierenarts pillen van de huisarts gekregen. Deze werkte toen erg goed. Nu heb ik heel soms nog wat last. Zodra ik het aan vol komen ga ik weer fanatiek smeren en dan breidt het niet echt uit en ben ik er redelijk vlot van af.
Mijn paard heeft het gehad bij de aankoop. Ik ben met imaverol 2 maaden bezig geweest. Voordt ik ging rijden afsponsen met de oplossing, rijden met wit singelbontje en wit (wedstrijd)dekje. Deze gingen daarna in de was. Onder haar normale deken deden we een simpel dekentje of laken die we ook constant konden uitwassen. Het was was toen winter en ze had altijd een dek op. Ik denk dat hierdoor de andere paarden niet besmet zijn geraakt. Haar plekken zaten overigens bij de singel en bleven wel tot onder het zadel beperkt.
Veel succes, mijn merrie heeft er geen last meer van gehad (is een jaar terug) dus ik hoop dat je het snel onder controle zult hebben.
Sterkte met smeren en de eenzame opsluiting (zonder paard).

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 02:02

Die pilletjes heb ik ook al eens gehad van de dokter. Binnen 10 dagen weg! Als er bij ons een koe het heeft heb ik het ook.... zucht. Mijn paarden hebben er nog nooit last van gehad (gelukkig) Maar het is wel vervelend. Afkloppen maar de laatste jaren gaat het goed.