[leestijd; 5 minuten]
Het is lang geleden dat ik iets over mijn zieke maatje Gam heb geschreven. 2 maanden nadat we hier in Ouwsterhaule kwamen te wonen werd Gam ziek. Het begon in de winter van 2005 met gevoelige, dunne hoefzolen. In de zomer van 2006 kwam daar zijn dikke, opgezwollen koker bij. Plus zijn geestelijke gesteldheid wat veranderde van een ondeugend, nieuwsgierig karakter naar een uitgeblust sjagrijnig paard die nergens meer zin in had. Zijn hele lichaam raakte wat opgeblazen, vadsig. Een opgezette baan onder aan zijn buik, opgezette keelklieren....
Die zomer nam ik een andere hoefbekapper die me van de dunne hoefzolen kon vertellen. Daarna kwam Ria Bakker, een homeopate, die alle waarden van zijn lichaam en geest nakeek met een Lecher antenne en met advies gaf over bijpassende homeopathische medicijnen. Ook wees zij mij al eens op de hoogspanningskabels. Zouden deze debet zijn aan Gammons' ziekte?
In het najaar van 2006 ging ik met Gam naar Annette de Vogel, die op natuurgeneeskundig bezig is met mens en dier. Ook zij verwees mij meteen naar de hoogspanningskabels. Deze zouden toch een groot effect hebben op Gam zijn gezondheid, gevoelig paard als hij was. (en dat is hij, bijv; mokplekken op zijn lichaam krijgen van het drinken van het slootwater welke in verbinding staat met de sloten rondom de oude vuilnisstort 250m. achter huis). Ook nu kreeg ik weer tips mee waarmee ik Gam hopenlijk kon helpen. In ieder geval was de kwaliteit van zijn hoeven na een jaar homeopathie dusdanig verbeterd dat ik weer met hem op de harde ondergrond kon lopen. Wat een verbetering!
De tips bestonden o.a. uit produkten van, bleek later weer, http://www.aquariuswholism.nl
Maar eerst kwam ik bij Vincenza terecht. Reader uit Beverwijk wie mij enorm geholpen heeft om o.a. Gammons' ziektebeeld in kaart te brengen. Zij wees mij op de kleine harde stukjes in zijn koker. Deze waren inderdaad aan de oppervlakte komen te zitten na het geven van inwendige groene leem. Volgens haar zijn dit restanten van hechtmateriaal van zijn castratie in Engeland. Inmiddels zijn we in 2007 beland. Niet alleen Gammon kwam onder behandeling van Vincenza te staan maar ook Eejee en ik. Ik leerde van haar hoe gevoelig paarden werkelijk zijn en 'ziektes' van mensen over kunnen nemen om hen te ontlasten.
Eejee en ik gingen in therapie bij haar. Bijna een half jaar lang bezig met de Helende Reis waarin zij niet alleen de standaard onderwerpen aan de orde bracht maar ook chakra massages en aanvullende homeopathische druppels, kruiden etc. adviseerde.
Ik ben haar hier erg dankbaar voor. Het heeft een hoop helderheid, rust en wederzijds respect in onze relatie gebracht. Dingen die we in de afgelopen 15 jaar kwijt waren geraakt zijn hervonden en zijn we samen op een hoger niveau gekomen van waaruit we toe kunnen werken naar een intensere relatie.
Intussen bleef Gam kwakkelen met zijn gezondheid en ik proefde voorzichtig aan wat produkten van het eerder genoemde aquarius wholism. Deze zijn o.a. gericht op het neutraliseren van electro magnetische straling. (wat deze straling met je kan doen kon je van de week op tv zien. Met 4 gsm's bij elkaar, werd mais tot popcorn gebeld....
kun je nagaan wat dat met je hersenen doet????)Begin dit jaar hebben Eejee en ik besloten dat er een Octaeder op ons erf moest komen te staan. Dit apparaat heeft een bereik van 108x108m. en neutraliseert alle straling van electrische aard. En dat is hier nogal nodig, gezien we 200m. vanaf de hoogspanningskabels wonen en we een transformatorhuisje 'op' ons erf hebben staan. En dan 'vergeet'ik gemakshalve ff alle apparaten in huis.

Dit apparaat had meteen al zichtbaar effect. Niet bij Gammon maar bij Napoleon. Die heeft geen last meer van zichtbare spanning en ik mag hem nu aanraken zonder dat hij zijn huid begint te trillen (blijf van me af, dot voelt niet fijn!). Zijn hoofdpijn is weg, welke ik met afstemmen via reiki bij hem kon voelen en heus dat was geen pretje, arm paard!!!
Voor Gammon ben ik bij Bas en Martien terecht gekomen, ook van Aquarius Wholism. Zij geven Verwezenlijk je Levensopdracht behandelingen waarbij je middels geleide meditatie door diverse poorten wordt geleid. Deze behandeling zorgt ervoor dat je op cel-, en karmisch niveau je oude bagage achter kan laten en als je als zuiver persoon verder kan ontwikkelen, gericht op je eigen levensopdracht.
Na een paar dagen besloot ik dat Gammon zelf deze behandeling ook moest ondergaan en binnenkort zijn Eejee en Napoleon ook aan de beurt.
Mijn ervaring tot nu toe is alleen maar positief. Minimale veranderingetjes maar het effect voelt groot. Voor mij nog eerst erg lastig om uit te leggen dus hier laat ik het eerst maar even bij.

Nu heb ik vorige week een veearts van de paardenkliniek van Wolvega bij Gammon laten komen. Zijn koker is op rechts nog altijd opgezwollen, de dikke baan loopt nog steeds onder zijn buik en de opgezette keelklieren blijven aanwezig. Zo ook de harde stukjes onder de huid, in zijn koker op links... Hij heeft Gam nagekeken, maar zo op het oog een gezond paard. Ware het inderdaad niet dat hij duidelijk last heeft van drainage probleem. De arts dacht zelf dat dit kon komen door lidtekenweefsel in het lymfesysteem; door oude onstekingen. Hij is ingespoten met een zware ontstekingsremmer en er is bloed afgenomen. Helaas voor Gam en de arts bleek dit niet te helpen, de koker bleef dik. Zijn bloed was goed, op een kleine bloedarmoede na. (Komt dat goed uit dat de brandnetel volop in bloei is? Dat wordt knippen en laten drogen, en zal zijn ijzertekort aanvullen.

Vanmiddag ga ik dus met Gammon naar de kliniek. Ze gaan een echo maken om te kijken of er nog meer niet-lichaamseigen-materiaal in zijn koker zit (wat ik niet hoop) en ik wil graag dat ze deze stukjes eruit gaan halen.
Wordt vervolgd.... (voor wie nu niet lees-moe is geworden van dit enorrrrrme verhaal)
Klinkt wel positief in ieder geval, je gaat vooruit met hem... 

Gelukkig kende de VA zijn meerdere