schoonmaken v/d koker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 22:03

inderdaad heeft ie ook wel een eigen glijmiddel ..
maar er wil ook wel eens bij ruinen viezigheid in gaan zitten
zo is er bij bepaalde merries ook dat de uiers vies worden. van mijn ex fjord bijvoorbeeld die had modder en troep tussen de uiers zitten en dan maakte ik het schoon en dat vond ze nog lekker ook!!!! alsof je haar kriebelt op d schoft


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!


Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 22:20

Ik heb gehoord dat als een ruin of hengst vaak uischacht dat je zijn koker dan niet hoeft schoon te maken omdat dan al het vuil mee naar buiten komt.
Bij een merrie op stal moeten we altijd haar *** (hoe noem je dat bij een paard?) schoonmaken er blijft dan allemaal slijm enzo aanzitten en dat gaat jeuken!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:59

Annetje schreef:
Ik heb gehoord dat als een ruin of hengst vaak uischacht dat je zijn koker dan niet hoeft schoon te maken omdat dan al het vuil mee naar buiten komt.


Kan bij sommige paarden maar vaak gebeurd juist het tegenovergestelde.

Hengsten die dekken hebben vaak geen smerige "Piep" omdat ze de vagina van de merrie ingaan, bij dekstations wordt de "Piep" van een hengst vaak vantevoren schoongemaakt om infectie bij de merrie te voorkomen.

Ruinen of hengsten die niet dekken laten daarentegen vaak hun "Piep" een klein stukje hangen......Hierdoor komt er sneller zand tussen als ze liggen of als ze rollen en daardoor heb je meer kans op smerigheid.

Je mag best de "Piep" van je ruin of hengst schoonmaken als je het idd maar doet zoals in les 1 is beschreven. Controleren kan nooit kwaad, wie het niet controleerd kan het risico lopen dat de koker ontstoken raakt, hoeft niet, kan wel. Vooral paarden die veel op zand losstaan en daar in liggen of rollen hebben een verhoogde kans. Dus beste bokkers minimaal 1 x per maand even een check-upje en jullie kunnen weer rustig slapen (of niet Extreme duivel )

Mijn Nappes vindt het echt niet erg, helemaal als ik er even een merrie voorzet dan laat hij de boel helemaal stijf worden Bloos Even dan de spons er overheen en klaar is het klusje Knipoog

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 00:08

Annetje schreef:
Ik heb gehoord dat als een ruin of hengst vaak uischacht dat je zijn koker dan niet hoeft schoon te maken omdat dan al het vuil mee naar buiten komt.
Bij een merrie op stal moeten we altijd haar *** (hoe noem je dat bij een paard?) schoonmaken er blijft dan allemaal slijm enzo aanzitten en dat gaat jeuken!


Bij een merrie spreken ze van de "kling" ... gewoon vulva kan ook natuurlijk.

Davidisgay
Berichten: 1
Geregistreerd: 15-09-06

Re: schoonmaken v/d koker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:59

mijn dick is ook heel schoon Haha! Ik doe het altijd met zwitsal werkt perfect!

dolf

Berichten: 2
Geregistreerd: 15-09-06

Re: schoonmaken v/d koker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:55

Davidisgay schreef:
mijn dick is ook heel schoon Haha! Ik doe het altijd met zwitsal werkt perfect!


werkt dat goed? dan kan ik dat ook eens op mijn hengst proberen, hij heeft volgens mij echt kilo's kopkaas.

Ibalia

Berichten: 2256
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Een-city

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:00

Billy schreef:
Ik maak Bill z'n koker nooit schoon. Ten eerste mag ik er niet aankomen, want hj is nogal preuts. Ten tweede ziet het er niet bijzonder vies uit.
Verder vind ik velletjes trekken nogal gewaagd. Als je bij je zelf wel eens een velletje lostrekt, trek je soms te ver en krijg je een wondje. Lijkt me nou niet echt fijn voor een paard

Ik doe er ook niet aan. En ik ruik en zie ook nooit iets dus laat ik het maar mooi zo.

Mijn vriendin had jaren geleden een ruin die vaak last had van een ontstoken koker en moest dus wel vaak het hele spul schoonmaken. Zij kreeg een sufmakertje voor haar paard en dan liet hij alles lekker hangen Haha!

blij dat ik rij, nog blijer dat ik men

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: schoonmaken v/d koker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:36

Geplaatst: 08-01-03

Beetje oud topic he Knipoog Is de datum van de laatste post voor Davidisgay zijn post.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: schoonmaken v/d koker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:30

Blijkbaar nog steeds actueel. Moet wel zeggen dat we ons wel aan het huidige taalgebruik aan dienen te passen, anders klinken we zo oubollig. "Piep...." Zijn fluit bedoelen jullie.

Bejaarde bokkers weten meer


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kiki1976, NadjaNadja en 67 bezoekers