Onder de bulten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ash_

Berichten: 6254
Geregistreerd: 05-01-06
Woonplaats: Rijswijk

Onder de bulten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 17:56

Hai bokkers,
Gisteren had mijn haf al een aantal bultjes in zijn nek en bij zijn flanken. Nou kwam ik vandaag zat echt heel zijn nek onder. Ik denk dat het van de steekvliegen is maar hij heeft er nooit zo erg veel last van.
Hij heeft er ook wel last van bij sommige en ze jeuken ook volgens mij. Er lag ook een bult open denk van het schuren.
Wat is hieraan te doen?
Groetjes

ireika

Berichten: 509
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Asse

Re: Onder de bulten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:16

Ik denk dat je best even een veearts erbij haalt en bloed laat trekken. Op de manege bij ons was er ook een paardje die plots regelmatig onder de bultjes lag en dat bleek door een allergie te zijn!
Het kan natuurlijk ook wel van dazen zijn, in dat geval kan je hem alvast zoveel mogelijk beschermen tegen de insecten met dazenspray en/of een vliegendeken...
succes!

ravado
Berichten: 260
Geregistreerd: 07-01-08
Woonplaats: Kapelle

Re: Onder de bulten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:29

Het kunnen idd dazen of andere steekvliegten zijn. Maar als hij/zij op de wei staat en tijdens het rollen door de brandnetels rolt, kan je ook zo'n soort reactie krijgen. K weet niet precies wat voor bultjes ik er bij voor moet stellen, een beetje moelijk te beoordelen vanachter de PC Bloos

Anoniem

Re: Onder de bulten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:46

Netelroos?? Heb ik weleens van gelezen Lachen
Staat ook een artikel van op de wiki!!

Ash_

Berichten: 6254
Geregistreerd: 05-01-06
Woonplaats: Rijswijk

Re: Onder de bulten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 17:51

Netelroos is het niet.
De veearts is geweest voor een enting en heeft verteld dat het door dazen en steekvliegen komt.