Het begon met wat kramp, heb haar van het gras afgehaald (ze staat 24/7 op de wei) en geen voer gegeven. Vrijdag bleef de kramp en heb ik de DA laten komen. Zij heeft haar een koliekspuit gegeven met het advies afwachten.
Zaterdagmorgen nog steeds flinke krampen en pijn. Ze ging ook steeds liggen en weer staan, echt heel zielig. Opnieuw de DA erbij en ditmaal weer koliekspuit en olie opgegoten (via maagsonde). Nu zou het toch snel moeten verbeteren. Die middag nogmaals DA erbij voor pijnbestrijding. Zondagmorgen had ze eindelijk wat mest geproduceerd, echter zonder de olie erbij. Toch waren we heel blij.... Zondagmiddag verslechterde ze aanzienlijk en de hele riedel herhaalt (olie opgieten, koliekspuit en pijnbestrijding). Vandaag was ze nog steeds niet goed, pijn en verstopping blijven. Ze heeft niet meer gemest....
Ik heb haar vandaag naar de pensionstalling gehaald waar mijn andere paardje staat en hier is ze in ieder geval heel blij en allert. Toch blijven de krampen komen. De aanvallen zijn varierend vanaf ieder half uur tot 2 uur niet.
We staan voor een dilema....... De DA zegt dat extra olie geen nut heeft omdat er al 4 liter inzit. Ze geeft aan dat eventueel een zoutoplossing nog een optie zou zijn maar hiervoor zou ze naar een kliniek moeten. Dan is er natuurlijk nog een koliekoperatie. Hierover heb ik al goed nagedacht maar ik denk dat het niet ethisch verantwoord is voor mijn lieve pony. Ze is 22 jaar, erg dampig en ik wil haar niet de ellende van een operatie en vooral lange revalidatie op stal aandoen.....
Heeft er iemand ervaring hiermee? Alle tips zijn welkom! hebben ze hard nodig...

Het ergste is.... Ze lijkt nu zo blij waardoor ik soms vergeet hoeveel pijn ze ook heeft....