Antibiotica schadelijk voor veulen?

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

maaike_vdv

Antibiotica schadelijk voor veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-02 22:40

Mickey heeft last gehad van een darminfectie. Hiervoor heeft ze 5 dagen antibiotica gehad, en het is nu gelukkig over.
Maar nou vroeg ik me af; is zo'n antibioticakuur slecht voor het ongeboren veulen?
Nou ja, het zal vast niet heel erg wezen, want dan had de DA dat wel gezegd.

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 23:30

Ik heb wel eens een drachtoge merrie met een griep virus gehad, en die mochte absoluut geen antobiotica, i.v.m. aborteren. Heb je het wel aan je veearts verteld dat ze drachtig is?

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-02 23:38

Ja, ik heb het wel tegen de VA gezegd, en zei zij dat het schadelijker voor het veulen zijn wanneer Mick ziek zou blijven, dan wanneer ze antibiotica zou krijgen.

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 00:01

Ik denk dat het er vanaf hangt hoe ziek je merrie is. Het griepvirus dat mijn drachtige merries hadden was wel ernstig (2 paarden op stal zijn eraan gestorven) maar ze zijn goed inge├źnt en gezond en als de koorts binnen 3 dagen weg was gaf onze veearts ze niets, hij vond dat de antibiotica toen schadelijker was dan het virus. Beide merries zijn wel langer ziek geweest dan de paarden die antobiotica kregen, maar helemaal genezen en allebei een gezond veulen gehad.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie