zelf bijvijlen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 12:58

Wij vijlen onze paarden altijd zelf!
Dat is niet zo'n kunst.
Alleen bekappen en op ijzers zetten daar voor komt de hoefsmit.
Dus gewoon proberen, alle beetjes helpen dan bij je pony''meike''

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-03 18:03

SANEX: ik denk zelf dat ze ook hoefbevangen is omdat het nu een stuk beter gaat nu ze op een scraler landje staat...........
Parouscha: ik denk dat ik nog een klein beetje vijl, ik denk ook dat het niet heel veel kwaad kan en inderdaad, alle beetje helpen!

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 23:09

Zolang Chess (mijn vorige verzorg shet) al bij de mensen staat waar hij nu staat heeft hij daar nog nooit een hoefsmid gezien.
Als zijn hoeven gewoon weer een beetje aan de lange kant waren, maakt we een lange buitenrit veel over het asvalt stappen en zijn hoeven zagen er weer perfect uit. Raar eigenlijk, maar 't is wel zo.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-03 23:18

ja wij rijden ook vrij veel buiten op de weg, bij de andere 2 zijn ze ook gewoon heel netjes, maar bij haar groeien ze enorm snel, als de hoefsmid geweest is, dan zijn ze na een maand alweer een stukje langer, ze waren eigelijk nog langer maar door de weg is een stuk afgebroken, maar ze zijn nog steeds te lang, nu loopt ze niet lekker meer op de weg, en al helemaal niet met steentjes enzo dan kan ze echt niet lopen, heel gevoelige hoeven ofzo?

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 01:25

Weet je zeker dat ie niet hoefbevangen is? Komt veel voor bij shetjes. Verklaart ook dat de pony anders op zijn benen staat. Zal nl. het hoefbeen zoveel mogelijk ontlasten dan.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 01:52

Overleg eens met de dierenbescherming wat je hier aan kan doen. Als de pony hoefbevangen is moet er toch wat meer gebeuren dan alleen de hoef bijvijlen. Aangezien je zelf al heel veel doet en eigenlijk niet meer kan doen voor de ponies is het wellicht een optie.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 09:43

Ik denk ook dat je hiermee niet moet blijven doortobben. Die pony's hebben goede verzorging nodig en als jij die niet kunt bieden dan moet er imo iets anders gebeuren. Ga er nog eens achteraan bij de DB.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 22:36

ik ben het wel met jullie eens dat ik beter de DB weer kan bellen o.i.d maar ik ben onwijs bang dat ik ze kwijtraak, dan ga ik nog liever zelf de hoefsmid betalen.
denken jullie als de DB komt, dat ze hiervoor kunnen worden weggehaald? of zullen ze gewoon een hoefsmid regelen (omdat de eigenaar er niet is.........) en daarna een waarschuwing ofzo geven?