kreupel of stijf???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
giesam
Berichten: 485
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland Ballum

kreupel of stijf???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-02 19:29

Toen ik zaterdag ging rijden met mijn pony liep ze niet helemaal lekker. ze kreupelde wat, maar het was toch niet helemaal kreupelen. Toen heb ik nog even door gereden om te kijken als ze er weer mee stopte, maar dat deed ze niet. ik heb haar uit gestapt langs de weg aan de hand. De volgede dag probeerde ik weer even te rijden, maar toen liep ze weer kreupelachtig. ik ben maar meteen gestopt en heb toen niet met haar langs de weg gestapt. gisteren heb ik niet gereden maar alleen langs de weg gestapt, en later ook een stukje gedraaft. toen liep ze goed. kom ik vandaag weer in de maege en ga rijden loopt ze weer kreupel.
haar benen zijn niet warm en ook niet dik. er zit ook niks in haar hoef.
het is trouwens links voor, misschien helpt dat wat....
wie weet wat het zou kunnen zijn??????? of wat ik moet doen.

I love ya


Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 19:49

Ik zou je pony eerst eens een week rust geven, enkelt wat stappen aan de hand eventueel afspuiten en meer niet.
Is hij na een week nog kreupel, of wordt hij met rijden weer kreupel dan zou ik de DA even bellen.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 20:18

Kijk eens of dat kreupellopen niet vanuit de schouder komt. Ik had dat ook. Snapte er niks van. Dex had geen warme benen, niet dik, niks. Bleek het vanuit de schouder te komen.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 22:42

Een kreupelheid kan idd hoger ontstaan (schouder) waardoor je zo aan de benen of hoef niets ziet. Geef je pony rust, dus geen gedwongen beweging maar wel los in de paddock/wei/bak als dat mogelijk is. Van boxrust wordt ze waarschijnlijk stijver. Dan moet het met een dag of 5 beter gaan. Gebeurt dat niet of wordt het erger of vertrouw je het niet bel dan een DA.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 14:42

Ja ik had het ook met mijn pony. Datzat ook in de schouder. Het beste is om even een DA te bellen die kan dan eventueel de hoef verdoven en zo kun je zien dat het niet in de hoef zit en dus geen hoefkatrol kan zijn. Dat was bi jdus niet zo en heeft ie haar been wat verdoofd. Dat moest ik 3 uur laten zitten en toen op een kleine volte zetten. Als ze nog kreupel liep moesten er foto's gemaakt worden. Als ze goed liep was er iets met de spieren of pezen in de schouder aan de hand. Ze liep helemaal goed en heeft anderhalve tot 2 maanden rust gehad op de wei. En ze loopt weer helemaal goed.

giesam
Berichten: 485
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland Ballum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-02 16:06

bedankt voor jullie info! ik hoop dat er nog meer reacties komen!!

I love ya

boontje
Berichten: 239
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 23:01

Hoi Giesam ,

Als ze nou na de week rust beter en als dat daarna weer verslechtert als je gaat trainen zou je ook aan een verkeerde balans verdeling kunnen denken bij het trainen.
Je zegt dat het links voor is , voelt de linker teugel ook "vaster"dan de rechter?Loopt ze rechtsom beter dan linksom?

Nou veel succes ermee en beterschap!

giesam
Berichten: 485
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland Ballum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-02 13:15

boontje, ze loopt niet anders op de andere hand. en als er geen een op zit en ze loopt in de bak doet ze het ook. alleen op straat niet.

I love ya


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Barb, Nele80, Room_Soesje, ual_95 en 69 bezoekers