nog een kans??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

nog een kans??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-02 13:46

mijn 16-jarige kwpn-merrie werd ca. 2 maanden geleden tijdens het rijden van het een op het andere moment zwaar kreupel aan haar voorbeen. liep echt op 3 benen. Ik zal een lang verhaal kort maken: ze staat al sinds 1 nov. op de uithof en er zijn foto's gemaakt, echo's een mri-scan en een kijkoperatie maar er is niets te vinden. Het probleem is gelokaliseerd in de sesamschede. Paard loopt af en toe beter maar valt soms al na 5 min. weer helemaal terug. Al met al is er dus geen verbetering opgetreden. Wat nu? heeft iemand hier ooit wel eens van gehoord? ik kan haar zo niet laten lopen, moet ik haar naar 'de eeuwig groene weilanden' brengen of moet ik het in het alternatieve circuit proberen. ik heb nl. contact met iemand opgenomen die wel mogelijkheden ziet (ik ken deze persoon ook uit het verleden). Ik vraag mij alleen af of langer door laten lopen eerlijk is ten opzichte van het paard......... hoe denken jullie hierover?? alvast bedankt voor het meedenken


Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 14:04

Dat is geen makkelijke beslissing om te nemen.
De reguliere geneeskunde kan je niets verder helpen, dat blijkt wel. Bedenk wel dat je paard pijn heeft, ze loopt niet voor niets kreupel. Ik kan me goed indenken dat je eerst verder wil proberen, juist omdat het reguliere circuit je niet kan helpen. Daar is op zich niets mis mee.
Mijn eigen huiveringen voor het alternatieve circuit zijn eigenlijk dat je niet goed weet of iemand een kwakzalver is of niet. Ik ben altijd erg blij met mensen die een link leggen tussen de reguliere diergeneeskunde en de alternatieve. Die dus ook officieel DA zijn (bijv Rodinde). Maar als je iemand weet waar je goede ervaringen mee hebt, die zelf denkt je nuttig te kunnen helpen, je kan het altijd proberen. Probeer alleen wel voor jezelf een soort termijn te bepalen. Hoe snel moet een een bepaalde vooruitgang te zien zijn. Zodat je weet dat je wel alle nuttige dingen geprobeerd hebt om je merrie te helpen, maar ook durft de beslissing te nemen als blijkt dat het niet meer beter wordt.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

giesam
Berichten: 485
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland Ballum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 14:06

het is natuurlijk niet fijn om een kreupel paard te laten staan, maar wat die gene zegt uit het verleden is altijd te proberen!!

I love ya

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-02 14:15

ik had eigenlijk al min of meer de beslissing genomen om haar naar 'de eeuwig groene weilanden' te brengen maar had toch nog even contact met deze alternatieve behandelaar (tja, hoe noem je zo iemand) opgenomen en zij reageerde zeer positief..........en nu weet ik het dus niet meer!

There is no reality, only perception.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, eempje41, Facebook, IASCrawler, Leen_Evers, LiannePuthzy, Rose94 en 109 bezoekers