Eindelijk duidelijkheid over Liekie!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Eindelijk duidelijkheid over Liekie!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 17:59

Een aantal van jullie hadden al begrepen dat Liekie niet helemaal lekker was. Naast de DA is ook Annemarie Klijnhout langs geweest om hem door te meten. Zij kwam telkens op Lyme uit dus heb ik hem daarop laten testen.

Vandaag een definitieve uitslag van Liek's bloedonderzoek gehad.
Hij is positief getest op Borreliose.
Hij heeft dus de ziekte van Lyme Verdrietig

Mijn DA had nog niet veel gehoord van Lyme bij paarden dus hij gaat zich erin verdiepen.
Behandeling zou kunnen zijn: om de 2 dagen inspuiten met AB (amoxicicline Verward ) maar dat zou bulten geven die niet prettig waren voor hem
Hij is dus nog aan het onderzoeken of er een andere behandeling mogelijk is.
Morgen gaat een vriendin van me toevallig naar Emmeloord en gaat daar ook wat info vragen.

Ik ben blij dat we nu in elk geval weten wat het is, ondanks dat ik niet zo blij met de ziekte van Lyme. Het is te behandelen en dat gaan we dan dus ook doen!

Orchidee21

Re: Eindelijk duidelijkheid over Liekie!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:03

he vervelend voor je..
Mijn broer heeft ook ziekte van lyme gehad en die heeft een half jaar lang 2 x daags aan een antibiotica infuus gezeten.. Best lastig maar wel goed te behandelen...
Is antibiotica niet in poedervorm te verkrijgen voor je paard en dat smorgens en savonds over het eten doen??? Maar ja, ben geen DA en die weet het wel het beste maar wellicht een idee.. SUCCES

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:03

Wat fijn dat je eindelijk bevestiging hebt van wat het is! Maar wel jammer dat het wel iets behoorlijk heftigs is...
Ik hoop dat de dierenartsen een goede oplossing voor Liek vinden!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 18:07

Susy, poeders werken niet zo goed.
En ja Djilan, ik ben heel blij dat ik nu weet wat het is... Alleen jammer dat hij niet gewoon een griepje had kunnen hebben...

Iemand een idee hoe lang hij uit de running zou zijn?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:09

Ik heb geen idee. Zal denk ik afhangen van de aanpak die jullie gaan doen en hoe lang Liekie er al last van heeft. Gaat jouw da nog bij Utrecht informeren? Daar hebben ze het misschien al vaker gezien?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 18:10

Ja ik geloof Utrecht en anders Hochmoor in Duitsland. Daar weten ze meer van Lyme bij paarden.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:37

Hej Moniek,

Jee zeg, wat sj*t allemaal! Sterkte allebei! Wat kan/mag je nu dan wel doen met Liek? Hopelijk dat er snel een oplossing komt. Nogmaals veel sterkte toegewenst.

Hoe is het verder met je??

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:39

Heel erg kl0te dat dit eruit moet komen maar het lijkt me wel fijn om duidelijkheid te hebben.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:47

Heel erg vervelend, maar wel fijn dat het nu een naam heeft en dat je het gericht aan kan pakken.

Amoxicilline-denk ik wat je bedoelt?- is een antibioticum die zowel goede als slechte bacteriën doodt.

Ik heb er bij mezelf geen goede ervaringen mee en het heeft bij mezelf maanden geduurd voordat ik me weer goed voelde.
Darmen waren van slag, constant blaasontstekingen en mijn maag kon mijn eten niet meer goed verdragen.

Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij paarden is.. maar het is goed dat je DA checkt of er een andere behandeling ervoor is.

Voor sterkte en vooral beterschap!
Een knuffel voor Liek!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 20:22

Eindelijk duidelijkheid!! Dat moet ergens wel een opluchting zijn, ondanks dat het natuurlijk alles behalve fijn is om te horen dat je paardje Lyme heeft.
Ik heb ook nog niet eerder van Lyme bij paarden gehoord maar misschien dat Utrecht er meer van weet, iig goed dat je DA verder gaat kijken naar mogelijke behandelingen!
Amoxicilline ken ik van mezelf als kuur, kreeg het in tabletten/capsule's en mn maag kon er niet goed tegen, maar knapte na die kuur snel op. Hopenlijk geeft inspuiten verder geen bijwerkingen, op die bulten van het spuiten na.

Ik blijf natuurlijk nog voor jullie duimen en hoop dat Liekie snel weer helemaal hersteld is!

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 21:08

wat K*T zeg maar wel fijn dat je nu zekerheid hebt wat het is. Het is ook wel positief dat het waars te behandelen is. Ik hoop dat ze liekie goed kunnen helpen. Weet je ook hoe ze hier aan komt? en hoe vaak het voorkomt bij paarden heb er namelijk ook nog nooit van gehoord.

ik ga heel hard voor je duimen iigg heel veel sterkte en succes

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 21:10

Tsja, lyme kan een paard natuurlijk ook oplopen. Teken genoeg in het bos zou je zeggen.
Onze kat heeft lyme gehad, heeft ook verschillende keren antibiotica via spuitjes gehad en heeft nu nergens meer last van. Ik ben er van overtuigd dat als de DA zegt dat hij zich erin gaat verdiepen dat ie dan ook wel met een oplossing komt. Volgens mij heeft het er wel mee te maken hoe lang die lyme al in z'n lijf zit. Volgens mij is het zo dat hoe sneller je erbij bent, des te gemakkelijker het te behandelen is. En hoe minder verschijnselen hij zal houden.

Ik hoop dat er snel een oplossing komt voor Liekie. Dat ie zich snel weer fitter voelt. Hoe gaat het trouwens met zijn rug?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 21:10

Heftig Griebels!!! ik heb er ooit wel eens ergens wat over gelezen of gehoord............
gelukkig weet je nu wat het is, en kan je ermee aan de slag
sterkte!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 00:09

Zijn rug gaat stukken beter. Slof doet zijn werk goed. Alleen het feit dat hij eraan hangt zonder dat ik hem gebruik werpt zijn vruchten af. Hij loopt heerlijk ontspannen en komt echt van achteren mee...

Verder hoop ik morgen de DA te kunnen bellen cq spreken voor de behandeling. Ik weet verder nog niets over het hoe en wat etc... Dus daar kan ik jullie ook geen antwoorden opgeven
Thanx voor jullie berichten!