tranende oog?

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

silleke

tranende oog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-02 16:54

Ik heb net gezien dat mijn pony zijn rechter oog wat traant. In de oog is ook precies een adertje gesprongen (vanboven is het wat rood).
Wat kan ik hieraan doen?
Of morgen de DA bellen?

Novelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 17:06

zou de dierenarts bellen,
als er rotzooi in het oog is gekomen dan kun je dit met een watje in lauw/ warm water dopen en het oog rondom schoon maken

Kiekeboe

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 17:18

Is dat zo gek dan als er een adertje springt?
Bij mensen komt dit toch ook weleens voor?

Om daar nou meteen een arts bij te halen ?

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 18:33

Als er geen beschadigt aan het netvlies is dan gebruik ik bij oog problemen altijd Oculoheel oog druppels dat zijn homeopathische druppels. dat is op basis van Euphrasia (kan je kopen bij een drogist) Bij erge oog problemen geef ik het paard ook 3x daags 15 druppels (door voer of op een stukje brood of drinkwater of mengen met water en in de mond spuiten) Euphrasia complex.
Heb een paard gehad met een twee onstiken etterende ogen waarvan de huid onder het oog helemaal kapot ging. moest van de dierenarts 3x daags het oog druppelen met oog druppels, Maar ze was heel erg mishandeld voor ik haar kreeg en was kon met geen mogelijkheid de druppels in haar ogen krijgen dus heb ik haar elke dag gewoon druppels gegeven en na een week was het over.

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie