Ik gaf mijn pony zondag een wormkuur en 5 minuten later waren zijn lippen en tong vreselijk opgezwollen (velletjes van zijn lippen waren gesprongen en lippen puilden naar buiten zo dik waren ze, tanden konden niet meer fatsoenlijk op elkaar doordat zijn tong er tussen zat) en begon zijn slokdarm op te zetten, waardoor hij moeilijk lucht kreeg (en ik bang was dat hij zou stikken

Nadat de dierenarts vertrokken was begon mijn pony ineens vreselijk te kwijlen, een soort van te kokhalzen en iets wat ik het meest vond lijken op schuimbekken, en weer moeilijker te ademen. Dit herhaalde zich ongeveer éen keer per uur.
Na drie uur waren de zwellingen nog steeds niet weg, maar ademen ging gelukkig wel wat gemakkelijker.
Anyway, pony voelde zich duidelijk heel erg naar, stond glazig voor zich uit te kijken en wilde niet eten (wat hij ook niet mocht, maar wat voor zijn doen wel heel bijzonder is, hij lééft voor eten), soms ging hij ineens rondjes lopen en met zijn hoofd over de grond schuren, waarna er weer zo'n kwijlaanval kwam waarbij hij heel heftig stond te ademen.
Hij heeft 17 uur lang niks mogen eten maar de volgende ochtend (ik had hem om 5 uur de avond ervoor die kuur gegeven) voelde hij zich goddank weer kiplekker en was nót amused dat de anderen wel muesli kregen en hij alleen maar hooi, dus de eetlust was ook weer terug

Ik ben hier heel erg van geschrokken, zeker omdat het een wormkuur was die hij al eens eerder gehad had, en toen gebeurde er niks. Ik durf hem nu dus nooit meer te ontwormen