ervaringen met gebruik van echinicea

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kyona

ervaringen met gebruik van echinicea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-02 14:58

Wie heeft ervaring met het gebruik van echinicea (rode zonnehoed)? een vriendin van mij gebruikt de kruiden ter verhoging van de weerstand en zegt dat dit beter is dan de druppels omdat dat verdund is en maar van een gedeelte van de plant gemaakt is.
Als jullie ook de plant zelf gebruiken: hebben jullie een adres waar je grootverpakking kunt kopen? Bij de paardendrogist is het erg duur = geen optie

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 19:57

Ja ik gebruik het!!! Gewoon de druppels van Bloem, Echinacae Forte, waar de rode zonnehoed in zit.
Ik heb het voor Gammon gekocht want hij was wat snotterig en rochelig toen ik hem kocht. Het is over gegaan, goed hè?
Ik gaf hem de mensendosis in 2x per dag (ongeveer 90 druppels) maar daar zijn wat meningsverschillen over. En hoe ik het hem geef is met een spuitje in zijn bek spuiten. Nu geef ik hem 1x per dag iets minder en hij vind het nog steeds lekker.

klik hier maar eens...

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

foefertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 22:05

echinacea is erg goed voor je paard.ik gebruik tinctuur en neem 20cc in een spuitje gedurende een kuur van een week of drie , in de herft, midden winter en in lente (de momenteen waar weerstand het zwakst is, vooral in de herfst en begin winter.onthou wel dat je dar in kuren moet doen en niet de hele winter door.dan gaat zijn effect(deels) verloren.vroeger had mijn paard altyd snotverkoudheid of licht hoestje tijdens herfst en winter dagen en nu al 4 jaar kerngezond de gure winter door!!

groetjes fien

check foefer in mijn profiel, lachertje!!
*vernieuwt*

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 01:16

Je kan ook druppels van een huismerk nemen zoals kruidvat die zijn een stuk minder duur.
Je kan het ook als kruid kopen maar dat is duur en in de druppels zijn de werkzame stoffen geconsentreerd opgelost in alcehol.
Naast verbetering van de weerstand homeopatich anti bioticum.

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie