Vage kreupelhied

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Marije_jiplover

Vage kreupelhied

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-02 12:44

Tryntje loopt nu sinds anderhalve week niet lekker.
ZSe is drachtig, moet nog een week of 7, dus heeft ze al een enorm dikke buik. Dat zie je dus ook wel terugkeren in haar gangen, ze is een beetje waggelig aan het worden. En wat opviel is dat ze de laatste maanden vaker struikelde. Bij mij niet eens zo vaak, maar bij het andere meisje dat er op rijdt wel.
Nu sinds een maand ongeveer begint ze heel stijf. Als ik haar dan lekker naar voren rijd, loopt ze na een 10 minuutjes weer helemaal goed.
Tot vorige week zaterdag. Toen bleef ze hinkelen. Ik heb het zelf niet gezien, ben er in het weekend nooit, maar ze zeiden toen dat ze linksvoor kreupelde.
We hebben haar nu een week rust gegeven, alleen laten stappen. Afgelopen donderdag heb ik nog gekeken, los in de longeerbak. Eerst liep ze redelijk slecht (stijf) en rechtsom viel ze op het rechtervoorbeen, maar linksom op het linkervoorbeen. Dat vind ik vaag, is ze dan toch aan beide benen kreupel? En toen ik haar iets actiever door liet lopen (ondanks haar dikke buik was er zelfs nog wil om te bokken) en zelfs een stukje had laten galopperen, liep ze in draf daarna een heel stuk beter.
Enig idee wat het kan zijn?
We gaan deze week als het goed is nog naar een dierenarts, is al overleg met de eigenaar geweest, maar misschien hebben jullie nog ideeën.

/3 Jip en Elmo mijn hemel op aarde, Duvel en Estor mijn stars in heaven /3
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie