homeopathie enz +chip

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

homeopathie enz +chip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-02 23:10

ik heb op een aantal verschillende bijsluiters van verschillende middelen (homeopatisch en fytotherapeutisch) gelezen dat het af te raden is het te gebruiken bij een gechipt dier nu is dat al een tijdje geleden dat ik dit gelezen heb (ben al een tijdje niet meer zo actief met paarden aan de gang)

maar hoezo is het af te raden , is het nog steeds zo

wie heeft er verstand van en kan dit eens ophelderen

groetjes sonja

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 12:07

Chip is vreemd "lichaam" in het dier en werkt de werking van natuurlijke medicijnen tegen of gaat zelfs verkeerd werken ... daarom ben ik zelf een beetje verdeeld of ik wel of niet ga chippen, vooral ook wetende dat het geen sluitend veilig systeem blijkt te zijn ... geen enkel is dat tot nu toe ...

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 12:19

Een zeer veilig en absoluut sluitend systeem is DNA registratie. Met DNA kan je eenvoudig niet frauderen. Je stuurt een paar manenharen op om een DNA profiel te laten maken. Wil iemand later weten of jou paard wel het paard is wat op het papier staat kunnen ze door weer wat haren op te sturen het goed controleren. Oke, het is wat duurder dan chippen, maar absoluut veilig voor je paard. DNA heeft geen taalbarierre en je leest DNA niet in elk land verschillend af (wat wel het probleem met chippen is).

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 12:21

O, sorry, vergat op je vraag wat te antwoorden.

Voordat het chippen echt werd gedaan was in de alternatieve hoek veel kritiek op chips omdat het zou kunnen reageren op alternatieve medicamenten. Of het ooit bewezen is weet ik niet. Wel kan ik me voorstellen bij die middelen die het lichaam reinigen dat er problemen kunnen ontstaan met chippen. De chip fabricant heeft het in iedergeval nooit getest en hun interesseert het niet meer want chippen wordt toch wel gedaan en geld stroomt nog steeds goed binnen. Testen van chips op lange termijn is ook niet gedaan.

sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 22:45

Eleonoor, hoe werkt dat dan bij wedstrijden? Ik rijd zelf (nog) geen wedstrijden. Ik heb begrepen dat er zo-wie-zo nauwelijks gecontroleerd wordt of je nu wel of geen chip hebt, maar als dat zo is betaal jij dan die test of doet de organisatie dat?