Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DMHorses schreef:Ik zou haar even een kuurtje vit E met selenium geven, dit helpt om de verzuring in de spieren tegen te gaan. Is denk ik in elke paardenshop wel te krijgen en kwaad kan het niet...
Cassidy schreef:Ik zou eerder een Osteopaat naar haar rug laten kijken dan Laarakker. En ik hoop op flinke spierpijn maar geen spierbevangenheid. Sterkte met je paard!
ikke20 schreef:het kan kloppen dat een paard pierbevangen raakt door het vastliggen. dit kan ook komen als ze in een trailer vast raken ofzo. je kan ze vit e met selenim geven. ook moet spierbevangen liever stil laten staan dan laten lopen. daardoor kan de schade alleen maar groter worden. hoop voor je dat het meevalt
Nicole85 schreef:Jeetje, wat vervelend zeg, beterschap voor je merrie.
Vraagje: Is uit bloedonderzoek aangetoond dat ze spierbevangen is?
Mijn paard vertoonde een maand terug ook spierbevangensymptomen, maar uit bloedonderzoek kwam helemaal niet.
Hij leek precies verkrampt te zijn, door stappen een week lang, dagelijks een uur is het weer goed gekomen in combinatie met homeopathie.. (je weet wel wie ik bedoel, ik heb je de naam doorgeven per pm een poos geleden.)
griebels schreef:Klopt, maandagziekte is een oude term van spierbevangenheid.
Ik moest indd sabiha ook warm houden, en gecontroleerde beweging na een aantal dagen.
Waardoor had Mawiyag het gekregen?