Verloop van ernstige schimmel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Verloop van ernstige schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-02 00:54

Ik heb maar een klein beetje ervaring met schimmel. Als er een klein plekje zit dan ga je meteen goed aan de slag en is het zo over.,

Maar wat is het verloop als je paard echt helemaal onder zit? Hoe lang duurt het?

Ze zit helemaal onder de korsten, zegt dat nog wat over de duur?

Zijn er nog bepaalde fases waaraan je kan zien of ze vooruit gaat?

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 11:24

Als je paard helemaal onder zit zou ik een huidonderzoek laten doen om precies te weten welke schimmel oid hier z'n gang gaat. Dan kan je namelijk veel doeltreffender behandelen en is het ook eerder over.

Je kan zien dat ze vooruitgaat wanneer er geen nieuwe plekken bijkomen. En er op de oude plekken de korsten wegtrekken, de huid weer mooi wordt en langzaam de vacht weer beter wordt.

everbambi
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-11-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 12:44

Hoi Hoi
Mijn paard heeft wel een last van een schimmel en die zorgt ervoor dat zijn hele hoofd kaal word.
HEEL GOED IS EEN CITROEN DOORMIDDEN SNIJDN EN DAT OP DE PLEK DOEN.. in die citroen zitten zuren die die de schimmel uitschakelen.
Ik druppel zijn hoofd met cirtoen en dat laat ik twee dagen zitten en dan maak ik het schoon met betadine en dan weer druppelen. Werkt echt perfect probeer het zou ik zeggen..

Groetjes Pauline en Ever Bambi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 13:18

Die korsten geven straks kale plekken. Dat ziet er werkelijk niet uit maar ik wel het begin van het genezingsproces. Gelukkig groeit een paardenvacht heel snel bij. Na ongeveer een maand na het afvallen van de korsten is je paard weer toonbaar en zie je er niets meer van.