Zijn er meer paarden die hier last van hebben

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Zijn er meer paarden die hier last van hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-02 13:55

Gamble is altijd wel gevoelig geweest met zijn buik/darmen. Hij krijgt ook nu olie door de brokken s'morgens. Nu heeft hij weer een periode dat hij een soort krampachtige beweging maakt bij de liezen, je ziet de ribben dan verschijnen. Soms laat hij zijn eten wat staan. De mest is goed, hij is ontwormt, loop goed. Hij lijkt wat af te vallen maar dat zou ook van het hardere werken kunnen komen ( trainen harder). We gaan vandaag scheren omdat hij wel veel energie kwijt raakt door het zweten.
Zijn er hier mensen met paarden die dit herkennen of zou er echt wat aan de hand zijn. Ik praat vandaag met de eigenaar om een DA er naar te laten kijken. En ik ontworm nog een keer extra ( hij moet nu weer en dan over 4/5 weken nog maar eens)
Groetjes


KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 16:59

Als je wilt dat ontwormen helpt omdat je denkt dat ie evenueel geinfecteerd zou kunnen zijn moet je het na 14 dagen herhalen. Dat is de tijd die eventuele eitjes nodig hebben om uit te komen na de eerste dosis.

Gr Irma

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 18:18

Olie lost ook niet alles op hoor. Het zorgt ervoor dat het eten wat makkelijker door de darmen gaat, maar als zijn darmen geïrriteerd zijn is dat alleen niet genoeg.

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 20:47

Krampachtig samentrekken van de liezen waar je ook de ribben kunt zien kan ook duiden op luchtwegenproblemen. Allergie, dampigheid.
Je zou eens moeten kijken wanneer het paard er last van heeft. Wat heeft hij dan gegeten, wat er voor weersomstandigheden zijn er of gebeurt het na een intensievere training. Als de DA weer eens langs komt zou ik hem vragen de longen eens te beluisteren. Of als het paard erg last heeft van dit probleem de DA laten komen of er met het paard heengaan. Op de kliniek hebben ze toch meer mogelijkheden voor een luchtwegenonderzoek.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 20:52

Staat hij in een binnen of in een buitenbox? Op stro of hennep of houtkrul? Hoor je hem wel eens hoesten?
Problemen aan de darmen kan er ook op duiden dat hij misschien te weinig vezels binnenkrijgt. Hoeveel hooi/kuil krijgt hij per dag?

I.p.v alleen de olie (wat voor olie geef je?) kun je ook proberen lijnzaad te koken en hem dat met zemelen te geven. Het mengsel wel goed laten weken, droge zemelen veroorzaken ook koliek. De lijnzaad zaadjes en vliesjes zijn een extra vezel voor de darmen.

Je suis Charlie.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 10:28

ja, die van mij had last van het kuilgras. als het zijn spijsvertering is kan je ook gist proberen en idd gekookt lijnzaad en olie en zemelen. als het het kuil is; vervangen door hooi of iets anders. probeer evt een 5daagse wormenkuur.

Time flies like an arrow, but fruit flies like banana

lottiey
Berichten: 181
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 20:29

na de dingen die ze hier al hebben gezegd zou het ook nog iets met de spijsvertering te maken kunnen hebben, dat heeft mijn paard ook, minder eten, afvallen, je gaat nou ook al goed de ribben zien.

wie weet er een leuke verzorgster voor geena omgeving breda?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agee, kiki1976, schaapie18, Tijn8 en 100 bezoekers