Tong uitsteken :P

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Tong uitsteken :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-02 11:09

Nou de meeste die [***] gezien hebben kunnen haar onthouden: ''de pony met de tong eruit'' Tong uitsteken Sigaar

maar dit doet ze al heeeeeeeel lang

zover ik kon achterhalen doet ze dit al 7 jaar (mischien al langer)
maar heel veel mensen vragen waarom ze dit doet Kwijl
ik kan er zelf niet op komen weten jullie het Verward

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 12:26

die van mij hangt soms zn tong uit zn mond als ik er net op zit, dan heb ik hem niet goed op 2 teugels en niet goed aan het been.

als je hem dan ziet vanaf de kant waar zn tong niet hangt, denk je goh leuk paardje, loopt lekker vwnw en t ziet er gewoon vrij normaal uit

maar schijn bedriegt want hij loopt zelf in die houding en werkt lekker mee, zolamg het hem uitkomt.

heb ik hem na twintig minuutjes echt aan mn been en op 2 teugels, dan heeft ie meteen zn tong weer in zijn mond.

en ik ken nog 2 paarden die het doen, eentje ook omdat hij dan niet goed op 2 teugels loopt, en een manegepaard, die is alleen maar 'slechte' en meer onervaren ruiters gewend dus dat paard loopt met zn hoofd waar ie zelf wil in het tempo wat ie zelf wil en hangt dan ook zn tong uit zn mond.

maar of twinkle het ook om die reden doet?

Quinnie

Berichten: 55
Geregistreerd: 07-11-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 14:40

Ik ken twee verschillende redenen:

-Het paard gooit zijn/haar tong over het bit
-Het paard heeft een ´lamme´ tong...

Dat laatste zal ik even toelichten....
Een vriendin van mij had een paard gekocht dat constant met zijn tong dubbelgevouwen uit zijn mond liep. Net of hij op zijn tong aan het bijten was dus...
Eerst dacht ze dat hij zijn tong over het bit gooide, maar na het uitproberen van een ander bit (lepelbit geloof ik) deed hij het nog steeds.
De veearts heeft toen zijn tong bekeken en gezegd dat zijn tongspier gescheurd was of zoiets dergelijks...hij had dus een lamme tong!
Klinkt erg zielig, maar hij had er verder geen last van; hij kon gewoon eten enzo (alleen het puntje was buiten werking)!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 12:56

Die van mij gooit ook regelmatig die lap eruit en schudt dan soms met zijn hoofd (heel grappig gezicht natuurlijk). Zijn tong doet ie ook een stukje naar buiten als ie ruzie zoekt, wat er pas toe leidde dat ie bijzonder hard op zijn eigen tong beet. Bij mijn weten kan het geen kwaad, heb bij Baduh altijd het idee dat zijn tong gewoon te groot is voor zijn mond. Hihi.