Paard een dik been door verkoudheid?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Paard een dik been door verkoudheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-02 22:14

Vanavond kwam ik op stal bij Gabber en trof ik zo ongeveer een olifantenachterbeen aan. Je ziet het verschil tussen de kogel en het onderbeen niet meer. Bij het andere achterbeen is alleen de kogel een beetje opgezet. Hij is niet heel erg kreupel, hij trekt heel iets met dat been en in bochten stapt hij heel kort. Ik heb drie kwartier met hem gestapt en het been afgespoten. Daarna was het een beetje afgezakt. De man waarbij ik op stal sta zei dat het komt omdat hij wat gehoest heeft de laatste dagen en wat verkouden was. Hij zegt dat het iets met de afvalstoffen te maken heeft. Nou heb ik hier nog nooit van gehoord en ik vraag me af of een van jullie dit verschijnsel kent.

P.S. Het kan ook nog zijn dat hij uitgegleden is in het land gisteren maar dan zou ik het toch wat vreemd vinden dat het aan twee benen is.

Tandartsassistente met veel plezier!
Het ga je goed Gabber Verdrietig


Dune

Berichten: 254
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Overijssel

Waar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 00:30

Het komt idd vaker voor dat als ze verkouden zijn en/of een virusje onder leden hebben dat de achterbenen (wat) oplopen. Heeft idd te maken met de afvoer van de afvalstoffen. Gewoon lekker afspuiten en eventueel een (cooling) gel erop doen voor de doorbloeding. Wat stapwerk (aan de hand) kan nooit kwaad. Succes met je paardje.

PROFIEL IS AANGEPAST, NU MET FOTO'S!!!!

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-02 09:40

oke, dank je! Ik had er echt nog nooit van gehoord! Maar het kan dus inderdaad.

Tandartsassistente met veel plezier!
Het ga je goed Gabber Verdrietig

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 21:52

Hi heeft je paard ook koorts? bij ons op de manege zijn er heel wat paarden die hoesten en 2 hadden er koorts en bij 1 is het (ook) naar zijn benen geslagen. hij hoest niet meer. de temp schommelt ook erg en hij loopt heel moeilijk maar na een paar passen komt hij op gang. Als hij die symptomen heeft zou ik maar de veearts bellen het kan ongeveer 2 weken duren. sterkte ermee.

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 18:14

Dan zouden allebei de achterbenen dik moeten zijn. Zoek het been goed af om te kijken of er geen wondje zit. Zo ja, doe er trekzalf op, dan watten en dan een wollen lap met badage.

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 18:14

Zo voorkom je dat het een bloedvergiftiging wordt en het been slankt weer wat sneller af, omdat het vuil eruit getrokken wordt

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 17:40

Heel erg bedankt voor de reacties! Gabber heeft geen koorts en ook geen wondjes aan zijn benen. Het is nu na een paar dagen flink stappen al behoorlijk minder geworden! Lachen

Tandartsassistente met veel plezier!
Het ga je goed Gabber Verdrietig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kusjemariska en 24 bezoekers