Citaat:
Ik heb dit namelijk ook meegemaakt met mijn paard die had bronchitis (iets heel anders maar toch) Da er bij gehaald en toen kreeg ze een spuit en 2 dagen later moest ik met de antibiotica beginnen maar 1dag na de spuit was ze zo levendig als wat en hoeste ze ook niet meer ook kwam er geen snot meer uit haar neus. Dus wij de kuur op aanraden van de DA niet gegeven, dag later stond ze heel zielig in de hoek van de stal en was ze er weer net zo erg aan toe als voor de spuit!
Vermoedelijk heeft er in die spuit iets van pijnstillers/ontstekingsremmer/antibiotica gezeten. Door dat soort middelen lijkt het vaak beter te gaan, maar in werkelijkheid is dat dus niet zo. Dus is het op zich logisch dat er een terugval komt. Vreemd dat dan de DA zegt dat het niet hoeft.....
In het geval van de TS is het vanzelf veel minder geworden. Dit is dus niet gemaskeerd door medicijnen oid, en je mag er vanuit gaan dat het dan ook werkelijk zo is. Antibiotica hebben veel bijwerkingen, en door het veelvuldige gebruik raken steeds meer bacterieen resistent. In dit geval vind ik het dus wél verstandig om de antibiotica niet te gebruiken. Mocht je paardje wel weer een terugval krijgen, kan het altijd nog.
@ TS: Ik begrijp je frustratie. Ik begrijp echter de dierenarts ook. Vanuit medisch standpunt was het verantwoord om te wachten tot maandag. Het vervelende is alleen dat je al vaker dit soort vervelende dingen hebt meegemaakt met hun, en dat je, doordat je op texel woont, niet kunt kiezen welke veearts je belt.
Is het misschien eens een idee om al je klachten op papier te zetten en eens met de praktijk het gesprek aan te gaan? En dan niet aanvallend, maar gewoon vertellen dat jij toch wel vaak het gevoel hebt dat je paarden medisch gezien niet de zorg en aandacht krijgen die jij graag wilt, omdat ze er de kennis niet voor hebben en wat lang wachten met overleggen?
Ik zou in elk geval niet met dit gevoel rond blijven lopen. Bovendien, als zij niet weten hoe jij het ervaart, kunnen ze er ook niks aan veranderen.
Maar dat het vervelend en frustrerend is, dat kan ik me zonder meer voorstellen!