de sedalin was pas na dik 24 uur over!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

de sedalin was pas na dik 24 uur over!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-02 11:54

van de week heb ik mijn schoolpaardje geschoren en heb hem een spuit sedalin gegeven, sedalin werkt zo een 3/4 uur, de volgende dag was me paard nog suf en heb hem even gereden maar het ging niet, 's avonds was die nog steeds suf!vandaag is die gelukkig weer fit!
ik vind dat het wel erg lang heeft gewerkt!hebben meer mensen dit wel eeen gehad?dat de sedalin zo lang doorwerkte?

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 11:58

Dan heb je waarschijnlijk teveel gebruikt. Mijn vorige paard heeft ook eens twee dagen last gehad van sedalin, helemaal stoned was die. Maar ik had hem wat meer gegeven dan voorgeschreven, dus mijn fout.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 12:17

Als je een hele spuit sedalin geeft hoe massaal/groot is dat paard dan? Vier streepjes is toch ruim voldoende?

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 16:38

In de bijsluiter staat dat het 6 tot 12 uur werkt dus dat is niet zo gek, en het komt wel vaker voor dat ze de dag erna nog steeds wat duf zijn hoor.

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 20:59

Wat?! een hele spuit sedalin Verward
Ongelooflijk, is het zo'n monster met scheren dan? Want je gaat je paard toch niet preventief zo vol met die rommel stoppen?

Eigenlijk is het ook niet goed dat iedereen dat soort middelen te pas en te onpas aan z'n paard kan geven. Het lijkt verdorie wel een modegril.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 21:51

sjaak is er ook atijd een dag stoned van, maar daarna weer helemaal in orde. ik vindt allen die lijst met bijwerkingen een beetje eng.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 22:36

Baduh heeft het gehad toen zijn gebit werd gevijld. Was heel vreemd, hij leek net een dronken vent. Een paar uur later schommelde ie nog wat, maar de volgende dag ging het weer prima. Ik ben het er overigens mee eens dat je het eigenlijk alleen moet gebruiken bij noodgevallen. Bij Baduh moesten zijn achterste kiezen gevijld worden, en dan gebeuren er ongelukken zonder een roesje, maar om te scheren? Ik ken je paard natuurlijk niet, maar het is niet gezond voor een paard om dat erin te spuiten.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 22:41

Een spuit? Ik zag dat iemand anders het ook al vroeg, maar hoeveel heb je m dan gegeven?? Echt de hele spuit, of een streep of 7 - 8? Want dat is volgens mij een "normale" hoeveelheid voor een paard.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 14:07

vind het een beetje raar klinken. zet je paard vol met een spuit, zodat ie staat te wiebelen, doe wat je moet doen en laat em maar 'n dagje suf staan, okay? denk je dat in bij jezelf potdikke...

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 15:09

De werkzame stof van Sedalin kan nog na 4 dagen aangetroffen worden, dus dan is het niet gek dat jouw paard na 24 nog net helemaal "nuchter" was. Je hebt wel veel gegeven (tenzij jouw paard natuurlijk veel weegt). Als je de volgende keer de hoeveelheid op de bijsluiter aanhoudt, zul je waarschijnlijk minder problemen hebben.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-02 12:16

ik heb dus een schoolpaard, en moest van de stalmeesters een hele spuit geven, maar de hele spuit heeft hij echt niet binnen gehad!!!!een groot deel viel alweer uit zijn mond!bij hem had het kennelijk een sterke inwerking, want ik ken genoeg paarden die na een hele spuit sedalin nog helemaal fit zijn!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 12:32

3 streepjes is vaak meer dan voldoende voor het scheren. Meer Sedalin verdoofd niet per definitie meer. Je hebt je paard dit keer echt te veel gegeven vrees ik.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 11:44

Ik las gister in een oude Bit dat een dame die op Deurne les geeft in stalverzorging zelfs sedalin geeft als ze de koker van een paard schoon wil maken. Het is misschien makkelijk om voor karweitjes waar je paard niet zo'n zin in heeft een verdovend middel in te spuiten, maar je kunt ook wat tijd besteden aan het je paard laten wennen aan zoiets als een scheerapparaat. Bij mensen zijn ze ook heel voorzichtig met verdoven, omdat de verdoving soms erger is als de behandeling. Baduh is bijvoorbeeld als de dood voor de tuinslang. Als ik zijn staart wil wassen wordt ie des duivels. Dan geef ik hem een hoopje kuil en doe ondertussen zijn staart. Hij staat lekker te eten, kijkt af en toe een beetje achterom, maar vindt het verder prima. Misschien moetenn sommige mensen iets verder kijken als hun neus lang is...

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 16:14

bubbels schreef:
Ik las gister in een oude Bit dat een dame die op Deurne les geeft in stalverzorging zelfs sedalin geeft als ze de koker van een paard schoon wil maken. Het is misschien makkelijk om voor karweitjes waar je paard niet zo'n zin in heeft een verdovend middel in te spuiten, maar je kunt ook wat tijd besteden aan het je paard laten wennen aan zoiets als een scheerapparaat.


Dat doet ze wrsch. niet eens zo zeer omdat het paard heel erg vervelend is, maar omdat door het sederend effect de penis uitschacht en je de boel dus veel makkelijker schoon kunt maken. Niet dat ik het dan goed praat, maar is wle een andere reden dus.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-02 17:39

bubbels schreef:
Ik las gister in een oude Bit dat een dame die op Deurne les geeft in stalverzorging zelfs sedalin geeft als ze de koker van een paard schoon wil maken. Het is misschien makkelijk om voor karweitjes waar je paard niet zo'n zin in heeft een verdovend middel in te spuiten, maar je kunt ook wat tijd besteden aan het je paard laten wennen aan zoiets als een scheerapparaat. Bij mensen zijn ze ook heel voorzichtig met verdoven, omdat de verdoving soms erger is als de behandeling. Baduh is bijvoorbeeld als de dood voor de tuinslang. Als ik zijn staart wil wassen wordt ie des duivels. Dan geef ik hem een hoopje kuil en doe ondertussen zijn staart. Hij staat lekker te eten, kijkt af en toe een beetje achterom, maar vindt het verder prima. Misschien moetenn sommige mensen iets verder kijken als hun neus lang is...



mag ik vragen wie deze dame was?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 16:23

Ik had het ook gekocht voor het scheren. Voor de zekerheid. Ze raadde me aan 1 streepje te gebruiken (op een pony van zo'n 250 kg). Een hele spuit lijkt me dus erg veel Verward

Ik heb het overigens niet nodig gehad. Dus kan niet zeggen hoelang het uitwerkte...

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 11:28

Die naam weet ik echt niet meer, maar ik ben vanmiddag even op die manege dus ik zal het nazoeken. Baduh heeft dus voor zijn gebitsbehandeling een beetje van die meuk gekregen van uitschachten was geen sprake. Hij plaste ook niet totdat hij 's avonds weer de oude was.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 11:31

Ik wil trouwens ook niet zeggen dat ik tegen het gebruik ben. Ik heb het zelf ook toegestaan bij die gebitsbehandeling. Die gebitsbehandeling duurde een uur en daarna waggelde ie naar zijn stal en leunde tegen de muur. Ik vind dat geen prettig gezicht, en het is dat de veearts het echt het beste vond en ik niet wilde dat Baduh een trauma over zou houden (daarbij komt dat ik hem pas 2 weken had) anders was ik begonnen met het gewennen aan geklooi met zijn mond. Hij schoot ook een meter de lucht in als ik zijn benen af wou spoelen. Was ook gevaarlijk. Ik heb het hem afgeleerd en het kostte tijd, maar elke keer na het rijden hem verdoven werkt ook niet natuurlijk.