Mok tot aan de flank???!!!!

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Alice

Mok tot aan de flank???!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-02 20:30

Bij een haflinger bij ons op stal heb ik zojuist mok ondekt, maar het loopt door tot aan de flank!!
Het been is niet dik, en het is niet open, maar het zijn gewoon allemaal harde bultjes die zich vanaf de pijp tot aan de flank verdeeld zijn!
Als ik er zachtjes aan zit met me vingers kijkt ze helemaal om, met d'r been naar binnen gebogen (jeuk?)
Ze zit er zelf niet aan, en loopt er niet kreupel mee.
Is dit nog mok of is dit rap?
Ik ga het morgen het hele been even met betadineshampoo wassen en insmeren met zinkzalf.
Dat is het beste wat ik nu kan doen.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 21:33

Vanaf de pijp tot aan de flank? Lijkt me eerder iets anders, geen mok. Wassen met betadine is dan een goede oplossing.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 21:48

Mok kan tot heel hoog aan het been komen, hoorde laatst dat dit zelfs op de neus kan zitten.. Maar uiteraard kan het ook een huidinfectie, schimmel of iets dergelijks zijn..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 01:55

Ik ken gevallen met mok zover dat zelfs een stuk van de buik er onder zat.

Gast912

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 08:09

Mok kan zelf helemaal omhoog oplopen totaan de buik en koker.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 20:34

niet kreupel wil niet niet zeggen dat het geen mok is hoor!

het kan wel mok zijn, maar kan ook schimmel zijn.

wassen met betadine shampoo(wel even laten inwerken voor je het weer uitspoelt)is wel een goed idee, daarna wel het been voorzichtig afdrogen, voorzichtig droogdeppen met een handdoek.

zie je na een paar dagen geen verbetering kan je toch beter even je DA om raad vragen.

het kan ook zijn als het schimmel of een huidinfectie is, dat je met bv imaverol moet gaan wassen(kan je nu ook doen, ipv betadine) en als het wel mok is, dan is het behoorlijk erge mok, en zal je DA er wel een middel tegen hebben.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 08:59

mijn paarden hadden een paar weken geleden ook mok, volgens de dierenarts. ook allemaal droge korstjes tot vrij hoog aan de benen. kreeg iets om op te smeren en het hielp voor geen meter. probleem aan een andere dierenarts voorgelegd. hij vermoedde dat het mijt was. sebacil was het aangewezen middeltje maar helaas uit de handel. kreeg toen iets waar schapen in gedompeld worden. ben even de naam van het spul kwijt. dit goedje hielp na 3x wassen ermee uitstekend. dus bij mijn paarden was het mijt en geen mok.

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 09:14

Als het mok is, dan kun je het beter niet wassen. Alleen als het echt heel erg vies is. Dan 1 x wassen en daarna niet meer. Geen korstjes afkrabben of iets dergelijks. Gewoon de veearts even laten kijken. mok gaat niet vanzelf over dus je zult er toch iets op moeten smeren.

-“Imperfection is beauty, madness is genius and it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring.” ― Marilyn Monroe

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 18:38

ik heb ook weleen gehoord dat mok tot aan de buik kan komen en soms ook hoger dan de buik
maar verder weet ik er niet zovee; van dus hou ik nu mijn mond maar :X

::..*,,Rust zacht lieve Lasagna ;(...30/3/1986-30/09/2009.. :+: ,,*..::

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie