Kalmeermiddeltje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaytje
Berichten: 21
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Tongeren , België

Kalmeermiddeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-02 16:31

Heyhey !

In de winter willen we onze new-forest pony's scheren !
Papa doet dit zelf en kan het héél goed !
Ik vind het alleen erg dat steeds voor het hoofdje en de beentjes een praam moet gebruikt worden !
Want dit jaagt enkel meer schrik aan !
Nu willen we een natuurlijk middeltje proberen !
Heeft iemand daar al ervaring mee ?
Vertel je der dan wat over ?

Alvast bedankt !

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 18:46

Je kan sedalin gebruiken (of een variant daarop), allemaal bij de DA in de apotheek.
Wat ook wel wil helpen (als je paard een beetje mak is) is iemand bij het hoofd laten staan die het paard bezig houdt terwijl de ander scheert.
En in de homeopatische hoek is vast ook vanalles te vinden (maar ben ik minder van op de hoogte).

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 20:19

mwah ik vind sedalin niet natuurlijk kun je beter een praam gebruiken
weet je dat als je een praam gebruikt er endorfine vrijkomt in je paard zijn lichaam?? en daardoor worden ze rustiger...
dus in princiepe is er niets ergs aan..

Kaytje
Berichten: 21
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Tongeren , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-02 20:32

Sorry hoor ! Maar ik ben absoluut tegen de praam !
Ook al komt er dan endorfine vrij , de pony's hebben er schrik van !
En dan krijg je alleen maar angstige paarden

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 21:26

dan doe je toch iets niet goed met die praam. als we bij de paarden hier op de manege een praam omdoen, worden ze er lekker rustig van. in het begin hebben ze wel zoiets van weg met dat ding, maar hierna vinden ze het lekker. er komt endorfine vrij in de hersenen en daar worden ze high van. dus dit vinden ze lekker en ze worden er rustig van.

beter dit dan al die middeltjes die er tegenwoordig allemaal gebruikt worden. dat sedalin mogen ze van mij trouwens uit de handel halen. die troep moet alleen nog bij de dierenarts verkrijgbaar zijn. het lijkt wel of iedereen het tegenwoordig gebruikt.

giesam
Berichten: 485
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland Ballum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 13:06

mijn pony kan niet tegen manen trekken en dan doen mij zusje en ik het volgende: ik ga de manen trekken en mijn zusje heeft een bakje met biks in haar hand en gisela (de pony) die kan altijd alleen maar aan eten denken en helemaal aan biks dus probeert ze de biks te pakken en vergeet ze dat er iemand aan haar manen zit te trekken. als ik dan een paar plukjes ge trokken heb geeft mijn zusje gisela een klein beetje biks en dan ga ik weer verder. nu zijn we niks meer nodig want als we haar nu getrokken hebben krijgt ze iets lekkers en blijft ze de hele tijd rustig staan.
misschien een idee voor jouw om het met biks te proberen.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 15:19

als je paard er bang van wordt doe je iets niet goed kaytje...
je kunt beter een praam gebruiken dan chemische troepp.....
en als ik het met biks zou doen heb ik helemaal een probleem... mijn paard gaat dan net zo lang kloten tot ie te vreten krijgt...mijn paard krijgt nooit voer uit de hand.. alles wat ie krijgt gaat in de voerbak...

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 16:28

Op zich is het veel makkelijker om eenpraam te gebruiken dan bijv Sedalin, maar hoe wil je 3 uur een paard met een praam om latenstaan :S Dan valt zijn lip er wel af.... Heb je ook niets aan. En sedalin nietnatuurlijk endaarom niet gebruiken vind ik een beetje raar. over het algemeen werken de natuurlijke middelen minder sterk dan de gesynthetiseerde middelen. als je paard stil moet staan heb je weliets sterkers nodig. en 3 uur lang brokken geven werkt ook niet :S lijkt me.... Je kunt de DA ook iets laten spuiten, werkt sneller en beter dan pasta via de mond.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 16:59

Je moet een praam ook niet zo vast mogelijk aandraaien, maar er een beetje mee spelen zeg maar. Dan werkt de praam het beste en wordt het paard gelijk een beetje afgeleid.
En volgens mij is 3 uur scheren wel heel lang hoor, dan zou je het nog beter in 2 etappes kunnen doen.

Kaytje
Berichten: 21
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Tongeren , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-02 17:03

Maar Chemische troep gebruik ik niet !
Ik gebruik een natuurlijk middeltje met mint , ....
Wij scheren de pony in slechts 1 uur !
Alleen het hoofdje van de hengst is een probleem en bij de andere de beentjes !

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 18:10

als jij eenpraam muurvast draait dan valt je lip er wel af ja mar dat is de bedoeling niet van een praam je moet hem losjes aandraaien zodat het touwtje of ketting blijft zitten om de lip en er idd mee spelen..
en daarnaast 3 uur????? dan ben je wel erg lang bezig hoor..
oh ik bedoel alleen dat ik liever de praam pak omdat sedalin chemische troep is die ik niet graag geef als ik het ook met de praam kan doen.

Kaytje
Berichten: 21
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Tongeren , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-02 21:28

sedalin gebruik ik niet