Erg slechte hoeven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Erg slechte hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-02 20:35

Mij haf heeft voor erg slecht hoeven, ijzers zijn na een week weer los Verdrietig (ik moet wachten todat ik er weer een kwijt ben voordat de hoefsmid komt).

Vandaag na een buitenrit de hoeven eens goed afgespoten en het lijkt nu echt super erg, het is niet meer mooi "glad" meer met bulten en kuilen, zijn straal is ook best zacht Scheve mond . Dit is niet normaal meer, ik kan ook merken dat hij er last van krijgt met op steentje's lopen enz. achter zijn zijn hoeven (zonder ijzers) wel goed..?

Brokkelhoeven? iets anders? Morgen ga ik even vragen ofdat er iemand op stal naar wil kijken, maar wat denken jullie?

tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 18:09

biotine voeren, helpt heel goed bij hoefproblemen, groetjes tessa

pojack

Berichten: 554
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 07:42

Hoi Smiley

Mijn paardje (een fjord) heeft ook van die slechte hoeven, zijn ijzers gaan ook niet lang mee en heeft ook van die bulten en deuken.
Ik voer nu sinds 2,5 maand Maxh hippo (wat ook voor nog meer dingen help dan de hoeven van het paard) op advies van mijn hoefsmid. En ik zie nu al verbetering, zijn hoeven zijn nu ongeveer 2 cm gegroeid en gewoon normaal zonder die ene deuk of bult.
Ik ben dus erg tevree met Maxh hippo.
Als je meer wilt weten kijk dan even op de site van Maxh www.maxh.nl

Groetjes Gwen

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 23:56

Toen ik Jordy kreeg had hij hele verwaarloosde hoeven Jordy krijgt altijd na een tijdje aan de binnenkant gaten in z'n hoeven en aan de buitenkant gaan er stukken van z'n hoeven af.Als Jordy's straak erg zacht is dan doe ik er hoeventeer op.ik denk dat als er bulten op de hoeven zitten dat het dan geen brokklehoeven zijn,als er wel stukjes uit z'n hoeven gaan dus wle gaan brokkleen zou ik wat hoevenvet erop smeren.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 14:02

Biotine is heel goed en wat bij mijn pony ook erg goed helpt is Luzerne bij voeren Fabrikant: Hartog.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 15:15

die van mij geef ik Biotine, en wanneer de hoeven erg zacht zijn moet je ze regelmatig goed insmeren met teer.
vraag maar eens als je hoefsmid weer is geweest of hij(of jij) ze dan meteen ff ook aan de buitenkant dat randje waar de hoefnagels inzitten, ook goed in wil teren.
op die manier blijven de hoefnagels beter zitten en zitten dus je ijzers er wat langer onder.
Verder helpt biotine heel goed, maar het duurt wel lang voordat je resultaat ziet, omdat de nieuwe hoef die groeit sterker wordt, maar eerst moet het slechte stuk dus eruit groeien.

wanneer de straal echt heel erg zacht is en ook teer niet helpt, dan helpt een paar keer egyptische zalf erop doen ook heel goed, maar vraag eerst even aan je hoefsmid voor je zelf met egyptische zalf begint, dat is nml wel rotspul als je het niet goed gebruikt.

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 09:10

Bedankt allemaal Lachen, volgende keer dat de hoefsmid komt wil ik er zeker bij zijn, zal eens vragen wat hij er van vind.