haken aan kiezen? Update!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

haken aan kiezen? Update!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-02 21:16

Hoi,
Mijn paard eet de laatste tijd echt ontzettend langzaam, hij doet wel een uur over zijn portie bix. Hooi eet hij wel normaal...appels, wortelen en muesli ook....
Zou hij haken kunnen hebben of vindt hij zijn voer gewoon niet lekker?
Morgen komt iniedergeval de DA kijken omdat ik vermoed dat hij haken heeft aan zijn kiezen.
Hebben jullie ook iets dergelijks meegemaakt?


Nou, de DA is net geweest, hij had inderdaad wel wat scherpe haakjes aan zijn kiezen maar hij is ook nog aan het wisselen! Ook zijn wolfskiesjes heeft hij nog....
Maar goed, de boel is hier en daar wat bijgevijld, hopelijk gaat het eten nu beter! Bedankt voor de tips iig.
Laatst bijgewerkt door dems75 op 30-10-02 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 21:19

Ja Tinka at enorm beroerd, knoeide de helft van de wortels en appels weer uit. Met haar naar de tandarts geweest waar bleek waar ze enorme haken had. Ze zijn weggevijld en ze eet weer gewoon.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-02 21:26

Dan zal dat het wel zijn....DA komt om 15.00 uur morgen...ben benieuwd! Zit er dan nog hersteltijd aan vast? ik kan me zo voorstellen dat een bit in zijn mond dan niet zo fijn aanvoelt na het vijlen...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 21:35

Nee, heb ik ook gevraagd omdat ik rijdend heen was gegaan, maar was volgens TA geen enkel probleem.
Heb wel de hele weg met lange teugel gereden, lijkt me toch fijner dan.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 21:37

Ik doe twee dagen nadat de tandarts is geweest geen bit in...
En als de wangen van je paard stuk zijn door de haken kon het wat langer duren voordat het echt helemaal is genezen...

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 22:06

Daarvoor reed je toch ook wel, dus zullen zijn wangen al wel kapot zijn. Cassidy, Ik vind het een beetje raar om te zegge dat je dan 2 dagen of langer niet rijdt...... Je kan beter voor dat je naar de tandarts gaat niet rijden en wel als hij geweest is....

Ik zou gewoon lekker gaan rijden, wel eens waar aangepast op de reactie van het paard.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 22:11

Niet rijden. Wanneer de wang kapot is zou ik het de tijd geven om te helen. Voordat de DA geweest is weet je toch niet dat er iets kapot zou zijn? ( ok je kunt het voelen natuurlijk). Geef het een paar dagen rust

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 23:43

Mikey schreef:
Daarvoor reed je toch ook wel, dus zullen zijn wangen al wel kapot zijn. Cassidy, Ik vind het een beetje raar om te zegge dat je dan 2 dagen of langer niet rijdt...... Je kan beter voor dat je naar de tandarts gaat niet rijden en wel als hij geweest is....


Ik heb altijd als ik zelf bij de tandarts ben geweest even tijd nodig voordat alles weer een beetje op elkaar past...
Kan me zomaar voorstellen dat een paard dat ook heeft... Lips are sealed
En verder zou je het eigenlijk nooit zover moeten laten komen dat een paard zijn wangen of zijn tong aan de haken op zijn tanden kan openhalen...

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-02 23:51

Cassidy"]
[quote="Mikey schreef:
Daarvoor reed je toch ook wel, dus zullen zijn wangen al wel kapot zijn. Cassidy, Ik vind het een beetje raar om te zegge dat je dan 2 dagen of langer niet rijdt...... Je kan beter voor dat je naar de tandarts gaat niet rijden en wel als hij geweest is....


Ik heb altijd als ik zelf bij de tandarts ben geweest even tijd nodig voordat alles weer een beetje op elkaar past...
Kan me zomaar voorstellen dat een paard dat ook heeft... Lips are sealed
En verder zou je het eigenlijk nooit zover moeten laten komen dat een paard zijn wangen of zijn tong aan de haken op zijn tanden kan openhalen...
[/quote]

Dat snap ik, waarom denk je dat ik meteen ingrijp?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 23:55

Niet aangevallen voelen hoor. Ik doelde niet op jouw...Ik ken alleen een geval waar het dus wel zover was gekomen...ronduit zielig voor het dier...
Laat jij elk half jaar controleren?

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-02 23:57

Ik heb hem nog maar net, vandaar. In het begin at hij nog wel prima, maar het wordt steeds slechter (sinds een dag of drie)
Maar volgens mij komt het vaker voor dan men denkt...die haken zitten er vrij snel aan.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 00:09

Fab wordt twee keer per jaar gevijld. Ik kan het aan haar altijd zien omdat ze dan haar hoofd omhoog gooit bij de eerste paar happen brokken. Loretta maakte altijd echt proppen (van de brokken) als ze weer haakjes had, maar dat kan ik van Fab niet zeggen.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 00:30

Van welke leeftijd moet je eigenlijk gaan TA inroepen? Moet het bij veulens ook al? Ben wel benieuwd nu ...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 14:15