rugproblemen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

rugproblemen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-02 11:56

Na al veel getobd te hebben met mijn paardje gaat het nu bijna 2 maanden beter.....tot gisteravond geloof ik
Ze had veel problemen met haar RA been, liep er stijf op en hinkelen etc, in het begin van het rijden. Als ze goed warm is was het over. Eind augustus zijn er in Utrecht foto's gemaakt en daar kwam niks uit. Daarna zijn we met een instructice op een andere manier gaan rijden. Gaat echt super. Ze krijgt haar RA been nu goed mee. Ook het nageven gaat al beter.
Alleen de laatste weken houd ze erg vast op rechts, wil liever helemaal niet buigen met rijden, terwijl de "peentjes oefening" een eitje is voor haar. Ze wil net niet helemaal loslaten en houd haar kaak vast.
Gisteravond met rijden was ze chagrijnig en hield ook haar rug vast.
Nu heb ik gelukkig morgen weer les en ga ik het ook vragen, maar ik ben benieuwd wat jullie denken dat ik verkeerd doe?? En hoe ik het op kan lossen.


jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 06:35

misschien is het weer eens tijd om het gebit na te laten kijken, om problemen met de tanden in ieder geval uit te sluiten.

Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 10:42

Misschien toch nog een licht probleem in de benen en compenseerd ze teveel in de rug.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 11:03

Het probleem van rechts vasthouden heeft vaak te maken met het niet goed gebruiken van het linkerachterbeen. Het zou dus kunnen zijn dat ze dit LA been buiten de massa neer zet, of dat ze dit been is gaan overbelasten doordat ze een probleem met RA been had. Vraag even aan je instructeur of hij daar even goed op let.

Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 11:07

Probleem kan ook heel goed RV zitten.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 13:06

Klopt, Linksachter en rechtsvoor corresponderen met elkaar. En rechtsachter weer met linksvoor.

horsey

Berichten: 240
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 13:01

Kortom het kan vanalles zijn. Maar de peentjesmethode gaat goed? Laat dan eerst even naar zijn of haar tanden kijken door een goede paardentandarts.

www.massagehippique.nl Nu ook volledige opleiding in 1 week!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kusjemariska, RoRo44 en 24 bezoekers