Wat kan dit nou zijn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Wat kan dit nou zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 16:56

Anouar is niet in orde, al heel lang niet, maar het is allemaal zo sluipend gekomen dat het nooit zo is opgevallen.
Nu ben ik er wel uit dat er ergens in z'n lichaam een probleem zit dat opgelost moet worden (iig proberen), maar ik weet niet meer waar ik het moet zoeken. Misschien hebben jullie enig idee. Het verhaal hieronder schrijf ik nu aan de hand van dingen die later op hun plek zijn gekomen, de samenhang van dit verhaal heb ik op die momenten nooit zo gezien.

Ik heb Anouar nu bijna 5 jaar. Hij was altijd een echte doerak, je kon vrezelijk om hem lachen, hij was altijd gekke dingen aan het doen enzo. Met rijden kon ik af en toe minder om hem lachen, vooral met springen kon hij gigantisch druk worden. Zo druk dat ik op een gegeven moment gewoon niet meer durfde te springen, hij wilde alleen maar keihard.

Een jaar nadat we hem gekocht hadden ging hij naar een andere wei, een wei in de polder. Hij stond daar samen met een stuk of 20 andere paarden en een stuk of 20 schapen.
Langzaam veranderde hij, hij wordt rustiger, soms zelfs tegen het slomen aan.
Maar ik zocht er niks achter. Hij stond veel vaker buiten, vaak dag en nacht, hij werd wat ouder (hij was toen 7, is toch een leeftijd waarop ze wat volwassener gaan worden) en we leerden elkaar natuurlijk steeds beter kennen.

Z'n neus ging ook opeens heel snel verbranden, hij kreeg wat mok dat maar niet weg wilde gaan en had regelmatig harde bultjes over z'n hele lichaam (niet heel veel, maar ze zater er wel) Verder zag hij er wel gezond uit, iets aan de dikke kant en een mooie vacht.

Hij ging verhuizen naar een andere stal. Hij had het daar prima naar z'n zin en kon lekker veel naar buiten. Hij bleef echter wel wat sloom en werd langzaam aan steeds wat dunner, ondanks dat hij best veel voer kreeg (2 scheppen basisbrok en 1 schep energy control)

Het werd zomer en hij ging dag en nacht naar buiten (inmiddels zomer 2006) Hij stond in het volle gras en begon iets dikker te worden.
Ik stopte met het geven van krachtvoer en zowaar verdween de mok en de bultjes en verbrande z'n neus nooit meer. Het jaar daarvoor heeft hij een flink probleem gehad met z'n rug, is behandeld door de DA, maar het bleef een zwak punt. Eén keer in de maand had ik toch wel een paar dagen dat ik niet kon rijden door z'n rug.
Gek genoeg verdween dit ook toen ik stopte met voeren.
Zou dit wat met elkaar te maken hebben Pling

Ik zoeken op internet, al deze klachten konden voortkomen uit een probleem met de lever. Oke, zolang ik geen krachtvoer gaf bleven de kwaaltjes weg, dus dat zou wel goed zijn.

Ondertussen was het een veterinair op wedstrijd al opgevallen dat z'n slijmvliezen wat geel waren.

Maar hij werd wel dunner en wilde maar niet dikker worden. Na een paar dagen in het volle gras was hij wel wat voller, maar dit was er altijd zo weer af. En hij bleef lusteloos (niet altijd, op wedstrijd kan hij zich heel druk maken, maar over het algemeen is hij sloom)

Voorjaar 2007 kwam hij ook maar niet uit z'n winterhaar en groeide z'n hoeven slecht. Na een vitaminekuurtje vloog het haar eraf en werden z'n hoeven ook weer wat beter.
Maar hij bleef dun en sloom.

Omdat ik vond dat hij toch wat meer moest gaan eten ben ik hem kippengranen gaan voeren. Hij reageerde hier goed op, de kwaaltjes kwamen iig niet terug. Hij was overigens wel slechter gaan eten. Ruwvoer gaat goed, maar krachtvoer (of in dit geval granenmixen) eet hij slecht. Hij neemt een hap en loopt weer weg en eet vrezelijk langzaam. Hij heeft niks aan z'n tanden, hij eet ook niet moeilijk, maar hij heeft gewoon een slechte eetlust.

Maar omdat hij ook dikker moest worden ben ik hem maismeel gaan voeren. Dit is een week geleden.
Hij at het redelijk goed, maar na een klein weekje voeren was hij nog geen grammetje dikker worden, maar was de mok wel weer terug gekomen.
Het begon met een plekje van ongeveer een cm doorsnee. De volgende dag was het 2 cm doorsnee. De dag erna 3 cm tot z'n hele kootholte vol zat (in 4 dagen tijd). Z'n been werd dik en hij liep niet lekker meer.
Helaas waren we op trektocht, dus een DA uit de omgeving gebeld. Antibiotica kuur voor het been gekregen en we konden vervoer naar huis regelen, want verder rijden zat er niet meer in.

Voor de vakantie ben ik weer flink op internet aan het zoeken geweest en met onze eigen DA gebeld over Anouar z'n problemen.
Onze 'conclusie' was dat er iets was met de lever, wij dachten aan leverbot.
Omdat de 'vakantiedierenarts' er toch was hebben we maar meteen bloed af laten nemen voor onderzoek.

Vandaag belde hij met de uitslag. Alle waardes in het bloed waren volkomen normaal...

Ik had me er al helemaal op voorbereid dat hij wel iets van leverbot zou hebben (de 'vakantiedierenarts' vond de symptomen daar ook heel goed bij passen) Ik had al van verschillende mensen gehoord dat het redelijk goed te genezen is.
Maar zo simpel was het dus niet.

Morgen ga ik m'n eigen DA bellen om te overleggen hoe nu verder.

Maar misschien weten jullie wel iets.

Hij loopt hier dus al 3 jaar mee, ondanks z'n kleine kwaaltjes en dat hij er niet helemaal gezond uit ziet heeft hij wel altijd goed gelopen. Zelfs klasse 3 endurance. Dus hij is niet doodziek, maar er is wel iets.

Sorry voor het lange verhaal, maar bedankt als jullie het hebben willen lezen.

sjanien

Re: Wat kan dit nou zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:08

Ik zou niet weten wat het is. Nu heb ik ook bijna zo`n probleem. Mijn paard wil ook niet dikker worden en loopt volop in het gras en krijgt nu weer 1 kilo brok. Als ik hem meer ga voeren krijgt ook hij weer mok. En staat s`morgens met dikke benen op stal. Hij is niet ziek ofzo en ook niet sloom. Maar hij word niet dikker. En mok en brok daar lijkt wel iets met elkaar hebben te maken. Misschien door het teveel aan eiwit. Want in het grag zit ook al veel eiwitten. In mais zit ook veel eiwit dus waarnschijnlijk dat hij daardoor weer mok kreeg. Ik hou dit in de gaten misschien dat iemand wel iets weet.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 17:29

Nog iets, hij heeft het ook heel snel koud. Bij de kleinste bui staat hij al helemaal in elkaar gedoken te bibberen

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:48

Mijn paard heeft ook leverproblemen gehad en haar moest ik daarvoor vitamine e + selenium bij gaan voeren, daardoor zijn de problemen verdwenen. Bij haar is het met bloedonderzoek naar voren gekomen, wat wij hebben laten doen op advies van een osteopaat, die weer is gekomen omdat ze gevoelig op d'r spieren was. Stijfheid en gevoeligheid waren dus een gevolg van een niet goed werkende lever, omdat afvalstoffen niet goed afgevoerd konden worden. Of zo'n tekort ook de andere problemen van jouw paard kan verklaren zou ik niet weten..
Maar de osteopaat vertelde mij, dat hij wel meegemaakt heeft dat er pas na meerdere keren bloed afnemen zo'n tekort naar voren kwam, omdat dat niet op ieder moment zichtbaar is. Misschien is dat bij jouw paard ook het geval? Dat je dus nog vaker bloed moet laten prikken.. Ik hoop in elk geval dat je erachter komt wat hem mankeert, want het is niets als je ziet dat je paard zich niet goed voelt, maar niet kan vinden waarom Ach gut

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 18:23

ik zou onmiddelllijk een afspraak proberen et maken met Steffi van der Laarse, holistisch DA, dus ook gewoon in NL afgestudeerd als DA en heeft verder vanalles gstudeerd (zie website)
Zij bekijkt het totaalplaatje, dus niet alleen bloed of paard,maar ook leefomstandigheden, voer, hooi enz.

Ik heb al meerder paarden geweldig zien opknappen na haar behandeling (o.a. mijn eigen paard) en vaak ontdekt zij dingen war een reguliere DA niet eens aan denkt.....

O ja, jouw paard is te vervoeren hè, dan kan je ook naar de kliniek van Laarakker in de Bilt of Zeist (weet het niet precies) daar werken ze op dezelfde manier

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 18:37

Afbeelding

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:18

pb Nicolletje van bokt eens, zij heeft zich een keer helemaal verdiept in leverbot, ze weet er heel veel over.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 21:19

Ik heb al met haar gePBt

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 07:40

Ik zit ook te denken aan een osteopaat, omdat die niet alleen het skelet nakijken of scheefheid ed, maar ook de organen "voelen". Ik weet even niet hoe ik het anders moet zeggen. Maar zij controleren in elk geval of het orgaan op zijn plek ligt, en of het de energie uitstraalt die daarbij hoort. Dus zeeer zeker de moeite waard, vaak ontdekken zij iets waar een reguliere da overheen kijkt of simpelweg niet aan denkt.

Wat ik begreep heb je ook JKK laten controleren tijdens het bloedonderzoek?

In elk geval heel veel sterkte en ik hoop dat er snel een diagnose gesteld kan worden, en dan liefst eentje waar een medicatie tegen is.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 07:42

JKK kan het niet zijn, ik heb de wei altijd heel goed gecontroleerd daarop.

Straks de DA maar eens bellen en ik zou ook voorstellen om nog een keer bloed te prikken.

shantihdior

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 08:06

Ik blijf dit even volgen,een van mijn paardjes heeft hier ook last van,hij krijgt nu 4 kilo sportbrok en 2 kilo merrie veulenbrok daarnaast ook nog hooi en luzerne maar ziet eruit of dat hij niets krijgt.Hij staat ook nog de hele dag op het land.Ook ik ben hier al 3 jaar mee bezig en ook zijn bloed laten onderzoeken.Het blijft een raadsel???Verder is hij gewoon vrolijk en druk!!
Blijf iig dit even volgen.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 08:38

Arabel had dit ook, zo'n 3 jaar geleden. Ze wilde ook maar niet dikker worden ondanks al de verschillende soorten voeren die ik heb geprobeert. Ook tegen de mok van alles onderzocht en erop gesmeerd, reinigingskuren door het voer gedaan, zoveel getest en niets hielp. Dik been, bloedvergiftiging en kreupel.

Afbeelding

Op het moment dat ik het echt niet meer wist en dat ze wéér bloedvergiftiging had en naar de kliniek moest...
Ben ik van stal veranderd en heb er verder niks meer aan gedaan. De mogelijkheden waren gewoon op.

Gek genoeg ging het vanaf dag 1 steeds beter toen. Geen idee wat het nu precies was maar ik zou je het volgende advies geven;

Haal er inderdaad een holistische dierenarts bij
Minder de gras inname van je paard en geef hem veel droog stengelig hooi
Buiten laten zoveel je kan, met andere paarden (goed voor geestelijke gezondheid en beweging)
Stop eens 2 weken met rijden en laat hem even vakantie vieren

Sterkte ermee

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:11

Heel veel sterkte om mee te beginnen. Ik hoop dat je gaat vinden wat er niet goed is met Anouar. Zoals ik je per PM al aangaf, haal er een holistische DA bij als je eigen DA er niet uitkomt. Niet alles is in het bloed zichtbaar.

Ik hou het topic even in de gaten...

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:35

heel erg veel sterkte en idd haal er een holistische da erbij. kan dit ook te maken hebben met die ene nacht, dat anouar zo bezweet en schrikkerig het land uit kwam? denk het zelf niet, maar misschien is er toch een verband.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 16:23

Ik heb het idee dat Anouar er iets beter uit begint te zien.
De DA had ook al gezegt dat het best eens beter met hem zou kunnen gaan na de antibioticakuur, omdat dat natuurlijk niet alleen de wond aanpakt.

Ik heb hem voor de zekerheid ook nog een keer extra ontwormt.

Ik had hier bij het winkeltje (soort Welkoop) gevraagd naar een middel tegen leverbot. Dat hadden ze, maar alleen voor koeien en schapen en bovendien was het een injectie.
DA gebeld of dit kwaad kon en of hij het er dan in kon spuiten.
Hij had het middel zelf niet, maar zei dat het veilig was voor paarden en dat we dat wel gewoon konden proberen.
Ik moest dan wel zelf het spul kopen en dan zou hij het erin spuiten.
Dus ik naar dat winkeltje (was 12.30 uur vanmiddag), was hij maar tot 12 uur open Boos!
Maandag dan maar.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:43

Heb je ook al eens gedacht aan iets met de schildklier?

Dit zou ook uit een test naar voren kunnen komen, maar dit kan een andere test zijn (heeft ook met hormonen te maken).

De schildklier produceert dan teveel van één van de twee, of allebei de hormonen die een rol spelen in de spijsvertering. Het zorgt er meestal voor dat voedingsstoffen slechter opgenomen worden, (kan effect hebben op de lever en de nieren), je kunt slechter tegen warmte en koude, over het algemeen slechtere gezondheid, en eigenlijk algehele malaise. Vaak (snel) moe, maar het verschil hier is eigenlijk dat het over lijkt te gaan met ander eten, en dat het paard verder ook niet veel wíl eten. In sommige gevallen kan dat ook kloppen, het is een soort van suikerziekte, om het zo maar te zeggen, en soms ligt het aan de schildklier dat het hongergevoel gestopt wordt.

Ik hoop echter dat het iets anders (geneeselijks) is, maar misschien is het een idee?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:24

Oh, bijna vergeten, kijk ook eens naar het jodium gehalte van het eten, daar kan het ook aan liggen dat ze het zonder eten beter doet dan met.

Als je paard gevoellig is voor jodium, activeert dat de schildklier teveel, het is moeilijk te zien op een bloedbeeld (heb ik me laten vertellen), en het geeft precies die symptomen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 17:27

Hij kreeg zelfs van maismeel rare plekken, daar zit toch geen jodium in?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:37

Als het fabrieksmatig geproduceerd is kán het wel, maar in mais hoort inderdaad geen jodium te zitten. Misschien is het dit, maar goed, de DA kan daar zeker meer over zeggen...

Ik hoop echt dat je het vindt

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:16

Minder de gras inname van je paard en geef hem veel droog stengelig hooi
Buiten laten zoveel je kan, met andere paarden (goed voor geestelijke gezondheid en beweging)
Stop eens 2 weken met rijden en laat hem even vakantie vieren

Ik weet dat er een speciaal topic is over mok ed. Maar ik zie in dit topic regelmatig voorbij komen, dat teveel eiwitten/krachtvoer en gras mok, bultjes ed kunnen veroorzaken???? Wilde het toch even vragen omdat mijn knollie door de staleigenaar flink gevoerd wordt (moet soms even de rem erop doen als het te gortig wordt, zucht) en ze regelmatig bultjes, mok of schimmel heeft....

Verder heeft mijn paard in november er ook dun en lusteloos bij gestaan. Tandarts erbij enz. Toen een accupressure behandeling gegeven. (wist niet of ik daar vertrouwen in had, maar het was het proberen waard). De organen zelf waren in orde, maar de maag, darmen en milt waren van slag. Na de behandeling heeft ze zich 3 dgn "afgezondert" (hoorde bij de reactie op de behandeling vertelde de man later toen ik hem belde hoe het gegaan was) en daarna werd ze weer de vrolijke oude en "vrat" weer als vanouds....Was heel vreemd om te zien, maar ze knapte er echt van op! Als ik nu die man laat komen eens per jaar voor het gebit, mag hij meteen de organen nakijken!!

wyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 12:42

ik werd geattendeerd door een vriendin over dit topic omdat mijn paard al ziek is zolang ik haar heb en dit ieder jaar verergerd.

ik heb mijn paardje 5 jaar geleden in mei gekocht. ze was verwaarloosd, had geen spieren meer hoeven die veel te lang waren en tot de helft gescheurd waren met oude hoefzweren erin waar ze nooit wat aan gedaan hadden. geent was ze daar ook nooit.

de eerste keer dat we de winter ingingen werd ze sloom, zweette enorm tijdens het rijden en had het koud (en dat voor een haflinger) dus dit klopte al niet. ik heb ze toen een vitamine spuit gegeven en ze knapte op. dit halverwege de winter nog eens herhaald en zo redde ze het weer tot de zomer.
in de zomer heeft ze trouwens geen/weinig problemen.

de 2de winter weer hetzelfde gedonder alleen wekte de vitamine spuiten nu maar een week dus ben ik poeder gaan geven van pavo. dit werkte goed dus zo maar gelaten tot de zomer.

die winter daarop heb ik een student van natuurgeeneeskunde laten komen die haar heeft nagekeken en daar kwam uit dat de darmwerking te snel is (ze is ook altijd aan de diarree in de winter dit verschild van een aantal weken tot de hele winter) en de bloedsomloop te langzaam zodat ze de voedingstoffen niet goed kon opnemen.
verder was haar vacht dof en had ze een trieste blik in haar ogen. haar hoeven brokkelen snel wat ook weer te maken heeft met de doorbloeding.
zij adviseerde om haar op citroenolie voor de darmwerking en zodat ze beter de voedingsstoffen op kon nemen en rozemarijnolie voor de doorbloeding te geven wat tevens ook een algehele opkikker is. ze was toen al wat dampig.
dit werkte op zich vrij goed en werd weer vrolijker en minder moe.

2 jaar geleden is ze geopereerd aan een tumor in de oksel. dit had ik beter niet kunnen laten doen. ze is geopereerd in sept (en dus al minder voeding in het gras waardoor je al bij moet gaan voeren) de operatie was zelf wel geslaagd, maar omdat het in de oksel zat waren alle hechtingen eruit geschoten met alle drama van dien (dit is later wel goed gekomen hoor) maar goed doordat de weerstand (narcose) drastisch was gedaald had ze het dat jaar nog erger dan hiervoor dus heb toen een andere student natuurgeneeskunde laten komen. zij zat in het laatste jaar en dus al veel verder (zij worden uiteraard wel gecontroleerd door een docent en die moet eerst goedkeuren voordat je een behandeling kan starten)
ik heb haar eerst een groene leem kuur moeten geven om alle afvalstoffen te verwijderen en daarna gestart met citroen, rozemarijn en thee tree olie en moest andere vitamines bij gaan geven (die ze nu had zat te weinig in voor haar)

afgelopen jaar is het egt goed mis gegaan. ze zijn in sept. verhuisd naar een nieuwe wei waar het gras nog erg hoog stond. het was toen ook nog erg mooi weer (tijdens de rit ernaar toe kreeg ze spontaan een bloedneus) ik had er dus ook niet bij stilgestaan dat er geen voeding meer in het gras zat tot ik er door mijn leverancier op geattendeerd werd. ze kwam de dijk niet meer op, was weer hondsmoe en haar ogen waren geel.
ik heb ze toen gelijk op pavo koeken gezet waar ze goed van opknapte tot dec. ze kon egt niks meer, alles was haar teveel (ze is nu 20 en heb haar na de verhuizing met pensioen laten gaan) ze kon niet eens meer de oprit van de boerderij aflopen en de ogen waren knalgeel (ondanks de vitamines, olien en de groene leem kuur die ik haar gaf) 2 dagen nadat ik gestopt was met de groene leem was het weer zo. toen de da. gebeld die een bloedonderzoek heeft gedaan.
3 waardes waren goed en 1 was goed fout. welke waarde het pcs is weet ik niet meer, maar het moet 89 zijn en zij had 990. na 2 weken antibiotica kwam ze weer bloed prikken en toen was de waarde gezakt naar 650 dus ook niet om naar huis te schrijven zeg maar. zij gaf me 3 opties wat het kon wezen (zij staan ook voor een raadsel) of tumoren, of een ontsteking aan lever of gal of ooit jkk gegeten. tja wat moet je ermee. het is alle 3 niet goed.
ik ben op internet alle vitamine gebeuren na gaan kijken en vergeleken en ben uitgekomen op de pavo total supply die ik nu geef. in deze vitamine zitten de meeste vitamine b die haar lever aan de gang houd.

deze zomer heb ik de vitamines ook moeten geven (halve dosis)omdat je na een paar dagen al verschil merkt als je ermee stopt en de ogen blijven licht geel van kleur. na deze winter heeft ze een goeie klap op haar longen gekregen en heeft de dampigheid veel erger gemaakt (ze kan er gelukkig goed mee omgaan). verder ziet ze er kei gezond uit en zit ze lekker in haar vel. ze gaat af en toe mee wandelen en een klein rondje is voor haar wel genoeg. de da is ook nog geweest om te enten en toen ik erover begon dat het in sept. weer gaat beginnen stond ze me ongelovig aan te kijken van mens wat klets je nou ze ziet er toch goed uit?
gelukkig ken ik mijn paardje het beste en weet ik wat me te wachten staat dus ben nu al bezig om voorbereidingen te treffen wat betrefd voer etc.
ze krijgt begin sept. weer een groene leem kuur zodat haar lichaam schoon is als we de winter ingaan. zodra er bijgevoerd moet gaan worden zet ik haar op de levercompositum (halve dosis) dit is homeopatisch en mag ik van de da gerust geven. gaat ze achteruit kan ik de vitamines en compositum nog verhogen en werkt dit niet heeft de da nog een middel met aminozuren en uiteraard de antibiotica nog. verder ga ik haar van de hippostar polo afhalen en ze op herbasan van pavo zetten en ook gaan ze dit jaar eerder naar binnen toe zodat ze niet alle energie moet steken om warm te blijven. het verharen kost al energie genoeg.

sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop dat je hier wat aan hebt. in ieder geval beterschap met jouw paardje.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 12:53

Anouar knapt echt al op, de antibioticakuur doet hem blijkbaar goed.
De DA heeft hem net voor de zekerheid een prik tegen leverbot gegeven.
Ik ben met hem naast de fiets naar de DA gegaan. Kon ik ook meteen zien of hij weer goed liep. Zaterdag was hij echt nog kreupel in draf over het zand.
Nu liep hij de eerste paar drafpassen over afsfalt nog wat stijf, maar niet kreupel. Op het zand liep hij als een trein.
Later op het asfalt liep hij ook als een trein.

Dat is natuurlijk mooi, maar wat ik nog mooier vond is dat ik de oude Anouar weer terug zie komen.
Ik moest m'n best doen om hem bij te houden, hij liep met z'n staart omhoog, keek vrolijk in de ronte en was weer een beetje jolig. Je zag hem gewoon genieten toen hij zo lekker naast de fiets mocht draven.

Bovendien wordt hij weer dikker en is z'n eetlust een stuk beter. Eerst stond hij de meest van tijd maar wat om zich heen te kijken, nu heeft hij niet eens tijd voor een aai, hij wil alleen maar eten, eten, eten en nog eens eten (gras of z'n koekpapje)

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:02

gelukkig gaat het al beter. heel erg veel succes verder.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:25

Fijn dat hij beter in zn vel zit! Eetlust is op zich heel goed, rustig opbouwen met dikker worden. Drinkt hij ook veel?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 13:44

Niet exreem veel, gewoon normaal, op warme dagen drinken ze veel, op koude nattd dagen nauwelijks