De Uithof, hoe in z'n werk???

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

odis

De Uithof, hoe in z'n werk???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 21:06

mijn paard moet misschien geopereerd worden in de Uithof en waarschijnlijk ong. een maand blijven. ik heb wel van verschillende mensen gehoord dat ze er super verzorgd worden, maar hoe het verder in z'n werk gaat???
Ik heb al gekeken op hun internet-site, maar hier wordt ik niet veel wijzer van.
Hebben ze bijv. vervoer om mijn paard op te halen en weer terug te brengen??
Wie weet hoeveel het verblijf ong. per dag kost??
wat doen ze als mijn paard daar staat en het is tijd voor de hoefsmit, doen ze dat dan daar???
Moeten de ijzers eronder vandaan als ze op de uithof staan/geopereerd moeten worden??
mag je onder bezoek tijden gewoon lekker met je paard wandelen en borstelen??

Ik weet dat ik ook morgen op kan bellen voor info, maar ik moet de hele dag werken en ik ben zo nieuwsgierig. Schijnheilig

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 06:38

Rio heeft er 3 dagen gestaan en ik moet zeggen dat ik dezelfde vragen had als jij. Ik ben er van te voren naar toe gegaan en bij de receptie kan je al je vragen stellen. Je kan dan even rondkijken.

Rio stond in een super stal en werd 4 x per dag gecontroleerd. Er is een bak en je kunt heerlijk wandelen met je paard. Je kan op de bezoekuren komen, maar ik ben ook gewoon tussendoor gegaan. Rio werd door een vrachtauto van de uithof gehaald, maar die moet je wel van te voren bestellen. Vwb de hoefsmid kan je daar ook terecht, er zit een hele afdeling met hoefsmeden. Maak je maar geen zorgen want hij is er zeker in goede handen. Ik moest voor de behandelingen en verblijf volgens mij iets van 450 gulden betalen.

succes.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 09:55

Ik heb er ooit een keuring laten doen. Ik schrok een beetje toen ik binnen kwam want het is hoog, groot en schoon. Niet iets wat je verwacht van een manege ofzo, maar ik werd super geholpen, ze nemen echt de tijd voor je. Al vraag je wat voor kleur muur er in je paard zijn stal zit, je krijgt gewoon antwoord. Succes in ieder geval!

Sanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 16:14

De kosten zijn in guldens fl 10,= per dag , je kan altijd bij je paard terecht.
Al je vragen daar worden netjes beantwoord, je kan in de binnenbak of buiten op het terrein met hem wandelen.
Vervoer hebben ze daar ook.
De verzorging is perfect, de smid is aanwezig en ja bij een operatie moeten de ijzers eraf maar, dat doet de smid daar.
Dus je hoeft je nergens zorgen om te maken.
Op het moment dat jij daar met je paard arriveerd, zal je misschien even moeten wachten, daarvoor hebben ze daar stands, later komt er iemand bij je en die legt je alles uit.
Alles is perfect geregeld.
Heel veel sterkte ermee.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 12:21

Of ze vervoer hebben ligt volgens mij aan de plaats waar je vandaan komt. Alleen in de omgeving van Utrecht kunnen ze patiënten ophalen, als je verder weg woont moet je volgens mij voor eigen vervoer zorgen.
Verder is het vaak ook zo dat je bij de operatie mag komen kijken. En je kunt altijd langskomen. Het ligt eraan waar je paard aan geopereerd is of je kunt wandelen enzo, als het dier met een been in het gips zit kan dat uiteraard niet, maar lekker borstelen en vertroetelen kan natuurlijkk wel.

/3 Jip en Elmo mijn hemel op aarde, Duvel en Estor mijn stars in heaven /3
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie