alopecia areata

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

belgje

alopecia areata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 23:04

ik vraag mij af of iemand hier soms ervaring met heeft (alopecia areata) of iemand een paard kent die dat heeft.
ik heb een paard staan dat het namelijk heeft en heb gisteren pas de uitslag gekregen .
ze heeft allemaal kale plekken op haar lijf waar geen haar meer opstaat en zodus hadden we een huid biopsie laten nemen en daar uit kwam het volgende .

alopecia areata . dit is een zeldzame hoogstwaarschijnlijke auto-immune aandoening thv de follikels . meestal groeien de haren spontaan trug na enkele jaren . de terug groeiende haren zijn meestal wit . er is geen goede therapie gekend voor deze goedaardige, vnl cosmetische aandoening .

ik ben benieuwd of iemand het hier kent want had er nog nooit van gehoor bij een paard .

miesnathalie

Re: alopecia areata

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 23:42

hoi ik las je bericht ik dachtwat een bekend woord ik heb het inderdaad nog nooit gehoord bij een paard maar wel bij mensen mijn dochter van 17 heeft zojuist die diagnose gekregen pleksgewijs kaal en inderdaad de haren die terugkomen daar zit geen pigment in dus paarden kunnen ook net zoiets krijgen als mensen ik weet dat dit geen antwoord is op je vraag maar wou het toch even zeggen

groetjes tineke

mylittle1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:13

belgje schreef:
ik vraag mij af of iemand hier soms ervaring met heeft (alopecia areata) of iemand een paard kent die dat heeft.
ik heb een paard staan dat het namelijk heeft en heb gisteren pas de uitslag gekregen .
ze heeft allemaal kale plekken op haar lijf waar geen haar meer opstaat en zodus hadden we een huid biopsie laten nemen en daar uit kwam het volgende .

alopecia areata . dit is een zeldzame hoogstwaarschijnlijke auto-immune aandoening thv de follikels . meestal groeien de haren spontaan trug na enkele jaren . de terug groeiende haren zijn meestal wit . er is geen goede therapie gekend voor deze goedaardige, vnl cosmetische aandoening .

ik ben benieuwd of iemand het hier kent want had er nog nooit van gehoor bij een paard .

Hoi,

Mijn paard is 11 en heef het al vanaf zijn 3e en zijn haren komen helaas niet terug!

cstok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:17

Mijn dochter van 11 heeft het al sinds haar 4e, ik heb nooit geweten dat paarden dit ook konden krijgen!