regen deken

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

XxreneexX

regen deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-02 22:59

k heb een paardje van 30 jaar
we hebben een tijd gelden een regendeken voor haar gekocht omdat ze bijna altijd op de wei stond en ons dat geadviseerd werd
nu staat ze op een andere stal
de eigenaar zegt dat als we haar de regendeken weer opleggen dat ze verkouwen wordt en ziek als we de deken afdoen als ze op stal staat!
nou weet k niet of k de deken in de winter beter op kan leggen in de wei als het regent of gewoon altijd aflaten
ze heeft veder op stal geen winterdeken ofzow op!
iemand advies? Verward

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 09:34

Is het een dikke gevoerde deken? Als dat zo is dan heeft de staleigenaar wel gelijk. Maaar is het echt alleen voor de regen (zonder voering) dan zou ik 'm gerust om doen als ze naar buiten gaan in de regen.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

XxreneexX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-02 17:44

de deken is niet gevoerd(een regenlaag en daaronder ene katoenen laag tegen ut nat worden van binnen)

}>

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 08:57

mij is altijd geleerd dat zodra je de deken op doet ook een niet gevoerde regendeken je hem dan het hele seizoen moet oplaten. ook op stal. want op stal staat je paard stil en kan zich niet warfm lopen als ie het koud krijgt. een stal is nooit tocht vrij. denk er maar aan als er in jouw huis geen verwarming is en de ramen kieren zitten dan hou je ook je jas aan.
ik heb een fjord en die heeft de deken dag en nacht om ookal staat ie snachts een keer op stal. ( ook een niet gevoerde regendeken.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 11:18

Heeft ook met temperatuur op stal te maken. Wanneer bij ons de koeien op stal staan, ligt de binnentemperatuur altijd veel hoger als de buitentemperatuur.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie