Hoe lang voor hoefzweer over is

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Monica_86

Hoe lang voor hoefzweer over is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 22:58

Mijn haf heeft op donderdag 10 mei een hoefzweer verwijderd gekregen door de hoefsmid, dus dik 2 week geleden. Ook waren zijn achterhoeven ingescheurd, daarom kwam de hoefsmid, maar die ontdekte ook een hoefzweertje ( voor het hele verhaal zie http://www.amberenmonica.mysites.nl/myp ... 49140.html)

Maar mijn vraag is nu, hoe lang duurt het voordat dat gat waar die hoefzweer is uitgehaald weer is bijgegroeid en wanneer ik weer kan gaan longeren/rijden??

beantsje

Re: Hoe lang voor hoefzweer over is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 23:03

Volgens mij kan je gewoon weer aan de gang als ze niet meer kreupel is.
Op zich hoeft het helemaal niet zo lang te duren maar de grootte zegt niks over de pijn, sommigen hebben een joekel van een hoefzweer en voelen er niks van en anderen hebben een heel klein hoefzweertje (net op een foute plek) en zijn stokkreupel.

Het zou volgens mij niet veel langer meer mogen duren; anders zou ik gewoon nog een keer de hoefsmid bellen.

Als ie niet kreupel is, en je gaat lekker veel stappen, is dat heel goed voor de doorbloeding van de hoef en dat draagt ook bij aan de genezing en de groei.

Monica_86

Re: Hoe lang voor hoefzweer over is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 23:09

jah precies hij loopt ook weer lekker buiten
en loopt gek te springen en galoperen enzo dus hij heeft er volgens mij geen last van