Ik zag dat ze erg sloom en slaperig werd, dus ik was al bang dat het van de enting kwam.
Ik haalde haar uit de box, stokkreupel RV (ze is aan de linkerkant geënt) en weer licht-atactisch in de achterhand. Laten we zeggen dat ze er gewoon minder controle over had. Ik heb haar direct terug gezet in haar box en mijn DA weer gebeld. Die had nog nooit zo'n reactie op influenza gezien, ook nog nooit van gehoord. Wel dat ze stijf kunnen worden, of grieperig, of (als er verkeerd is geënt) een stijve hals of schouder kunnen hebben bij de plek waar er geënt is.
Maar nog nooit dat ze hiervan gaan wankelen en kreupelen!
Unique heeft 1 keer eerder een reactie gegeven op een enting, maar dat was veel heftiger. Ze was toen geënt tegen rhino, en dat had als resultaat dat ze bijna twee maanden atactisch is geweest en een hele lange tijd met 40 C heeft gestaan! En het herstel duurde nog veel langer!
Ondanks dat het met de rhino-enting veel heftiger was, zijn hier wel weer overeenkomsten!
Wie o wie heeft ooit eerder deze reactie gezien op een influenza-enting en wie kan me daar meer over vertellen?
Ik wil sowieso maandag Utrecht bellen, en daar overleggen met de arts die haar al eerder behandeld heeft. Hopelijk kunnen ze gaan onderzoeken voor welk bestanddeel van de rhino en inluenza enting ze dan allergisch is!
Dat arme paard

). Áls er een heftige allergische reactie optreedt na een injectie, dan is hij er nog.